پلیمر نسوز

چسب آپارات (SC2000) + خرید و قیمت

چسب آپارات (SC2000)

چسب آپارات یا چسب نوار نقاله (SC2000)

چسب آپارات، چسبی لاستیکی مایع و براساس کلروپرن است که در نمونه‌های گوناگونی ساخته و به‌عنوان یکی از بهترین چسب‌های ولکانیزکننده (متصل یا آپارات‌کننده) شناخته می‌شود.

چنانچه برای نیازهای روزانه‌تان یا فعالیت‌های صنعتی به خرید این چسب قدرتمند می‌اندیشید اما از نحوه استفاده و موارد مصرف آن بی‌اطلاعید، در این مقاله صفر تا 100‌ اطلاعاتی که نیاز خواهید داشت را ارائه داده‌ایم.

چسب آپارات SC2000 چیست؟

چسب‌های آپارات نوار نقاله SC2000، از جمله قوی‌ترین اتصال‌کننده‌هایی هستند که در نوع خود بهترین نیز شناخته می‌شوند. آنها به‌شکل گسترده‌ای وارد بازار شدند و اکثرا جهت اتصال تسمه‌ها به‌کار می‌روند.

استفاده از چسب نوار نقاله از قدیم تاکنون رایج بود و به‌علت قدرت و استحکامی که داشت برای چسباندن ادوات لاستیکی کاربرد داشت. بگذریم که امروزه نمونه‌های پیشرفته‌تری از آن وارد بازار شد که علاوه‌بر اتصال تسمه‌ها، برای وسیله‌های دیگری با جنس‌های متفاوت پارچه و بنت نیز کاربرد دارد.

ناگفته نماند که این چسب صنعتی در برابر گردوخاک و مواد اسیدی و بازی مقاوم است و بازدهی فوق‌العاده عالی دارد. در عناوین بعد راجع‌به این محصول بیشتر می‌خوانید.

قدرت چسبندگی بیشتر با ویژگی‌های منحصربه‌فرد چسب آپارات

اگر می‌خواهید این چسب را برای فرایند ترمیم و گاهی اوقات پرکردن مواد لاستیکی استفاده کنید، بد نیست اگر ابتدا با چندی از ویژگی‌های مهم آن آشنایی یابید. شاید فکر کنید که این محصول تنها برای اتصال مواد پلاستیکی کاربرد دارند، درحالی‌که اتصال لاستیک به متریال‌هایی دیگر نظیر آهن و فولاد، پارچه، بتن و فایبرگلاس و اورتان نیز کاربرد دارد.

قدرت بالای چسبندگی این محصول، از دیگر ویژگی‌هایی به‌حساب می‌آید که سبب محبوبیت آن در تمام این سال‌ها شده است. آنها پس از آپارات گرم یا سرد نوار نقاله و اتصال هرگونه قطعه پلاستیکی دیگر، درمقابل جذب آلودگی‌های محیطی مقاومت می‌کنند. نکته دیگری که نباید درخصوص مشخصات این چسب فراموش کنید، دمای استاندارد 10° الی 45° سانتی‌گراد است. به این معنی که در دمایی کمتر یا بیشتر از این بازه قابل استفاده نیست.

کاربردها و موارد مصرف چسب اپارات لاستیک sC2000

تا اینجای متن نمونه‌هایی از کاربری‌های این چسب را برایتان شرح دادیم. اما کاربردهای این محصول گسترده‌تر از آن هستند که در متن این مقاله بگنجد. به‌طور کلی در ادامه به مهم‌ترین موارد مصرف این چسب اشاره کرده‌ایم:

  • این چسب گزینه ایده‌آلی برای پوشش خطوط واحد اسیدشویی مخازن و همچنین حوض‌های امولسیون است.
  • غلتک‌های صنعتی که در تماس با اسید هستند، با این چسب روکش می‌شوند تا دچار خوردگی نشوند.
  • چسب آپارات sc2000 به‌عنوان چسب پنچری لاستیک انواعی از خودروها به‌کار می‌رود.
  • این محصول به‌عنوان چسب اتصال فلزات نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته به این شرط که سطح مورد نظر فاقد هرگونه آلودگی، رنگ‌شدگی و زنگ‌زدگی باشد.
  • این چسب همچنین برای اتصال مواد پلاستیکی فایبرگلاس استفاده می‌شود. البته با این شرط که مانند مورد قبلی برای اینکه خاصیت چسبندگی بالایی از خود نشان دهد، سطح مد نظر عاری از ذرات گردوغبار و آلودگی باشد.
  • sc2000 بهترین گزینه برای اتصال لاستیک‌هایی نظیر بوتیل، sbr، epdm، nr، لاستیک‌های ضدسایش ‌و نئوپرن است.
  • چسب آپارات، انتخابی عالی برای اتصال مواد پلاستیکی به سطوح سیمانی و بتنی است.
چسب آپارات(SC2000)

نحوه تهیه و مخلوط‌کردن چسب بهینه

چسب نوار نقاله sc2000 در شمار چسب‌های 2جزئی هستند. به این معنی که پیش از مصرف در ناحیه مد نظر، با محلول سخت‌کننده یا هاردنری مخلوط می‌شوند. درواقع هر یک کیلوگرم از این چسب نیازمند 30 گرم هاردنر است.

حالا به نظر شما ضرورت استفاده از این محلول چیست؟ زمانی که شما چسب را با هاردنر ترکیب می‌کنید، درحقیقت به مقاومت و استحکام چسب می‌افزایید. پس از اینکه 2 ترکیب با یکدیگر مخلوط شد و خود را گرفت، آن را بر روی ناحیه مورد نظر پخش کرده و به آن فرصت می‌دهید تا در معرض جریان هوا خشک شود و خاصیت چسبندگی‌اش را پیدا کند.

در مرحله بعد، سطوحی که باید به‌ یکدیگر بچسبند را روی هم بگذارید و تحت فشار قرار دهید. لازم به ذکر است که متناسب با نوع سطح، شرایط محیطی و مقدار محلول هاردنر، ممکن است بین چند دقیقه تا چند ساعت زمان ببرند.

مصرف هوشمندانه از چسب آپارات با راهکارهایی مطمئن و اثربخش

گفتیم که چسب نقاله sc2000 بر پایه کلروپرن و شامل 2 بخش است که به نسبت یک کیلوگرم مایع کلروپرن، 30 الی 40 گرم هاردنر نیاز است اما نکاتی که دررابطه با نحوه مصرف این چسب بدانید، این است که چسب نوار نقاله مخلوط‌شده تنها به‌مدت 2 ساعت قابل استفاده است و بعد از آن خاصیت خود را برای چسبندگی از دست می‌دهد. بنابراین؛ حواستان باشد که در هر نوبت به مقدار مورد نیاز آن را تهیه کنید.

همچنین محدوده‌ دمایی که شما قادرید از این چسب استفاده کنید، بازه منفی 10° الی مثبت 45° سانتی‌گراد است و چنانچه دمای محیطی که نیاز به چسب‌کاری دارد، خارج از این محدوده باشد، نمی‌توانید به عملکرد مفید چسب اعتماد کنید.

خرید چسب آپارات با چه فاکتورهایی؟

خرید چسب نوار نقاله به‌دلیل نقش مهمی که در صنعت دارد، نیازمند توجه به فاکتورهای مختلفی است که تعدادی از آنها را در ادامه ارزیابی کرده‌ایم:

  • به کیفیت چسبی که خریداری می‌کنید توجه کنید. آنها باید تضمین‌کننده اتصال محکم قطعات به یکدیگر باشند‌. به این منظور محصول را از برندی تهیه کنید که از اعتبار آن نزد مردم مطمئن باشید.
  • صافی یا ناهمواری نوع سطحی که نیاز به چسب‌کاری دارد نیز مهم است‌. معمولا برای سطوح ناهموار از اسپری چسب استفاده می‌شود.
  • محیط کار شما تعیین می‌کند که به چه نوع چسبی نیاز دارید، درواقع رطوبت و دما از ویژگی‌های محیطی است که بر کیفیت عملکرد چسب تاثیرگذارند.
  • قیمت مسئله دیگری است که به‌طور حتم در خرید هر جنسی مهم است. بودجه شما تعیین می‌کند که به چه نوع چسبی با چه سطح کیفیتی احتیاج دارید. البته پیشنهاد ما این است که برای داشتن خریدی رضایت‌بخش، هزینه بیشتری بپردازید.

جمع‌بندی

چسب آپارات فراهم‌کننده اتصالاتی قوی و ایمن است. این پرایمر پایه چسبندگی و مقاومت را دربرابر جداسازی بهبود می‌بخشد تا سیستم‌هایی پیوندی با خاصیت مقاومتی بهینه ارائه دهند.

البته به‌جز چسبندگی فوق‌العاده این محصول، نقش یک حفاظ قدرتمند دربرابر خوردگی و زنگ‌زدگی وسیله مورد نظر پیشگیری می‌کند. همچنین گفته می‌شود که استفاده از این محصول، استحکام باند و‌ مقاومت دمایی پیوندهای لاستیکی و فلزی را افزایش می‌دهد.

سوالات متداول:

چه موادی را می‌توان با استفاده از چسب آپارات SC2000 تعمیر یا متصل کرد؟

چسب آپارات SC2000 معمولاً برای تعمیر و اتصال مواد مختلف در صنایع مختلف استفاده می‌شود. این چسب قابلیت چسباندن و تعمیر مواد متنوعی را داراست. برخی از موادی که می‌توان با استفاده از چسب آپارات SC2000 تعمیر کرد یا متصل کرد عبارتند از:

لاستیک‌ها: چسب آپارات SC2000 معمولاً برای تعمیر و اتصال قطعات لاستیکی استفاده می‌شود، از جمله تعمیر کفی لاستیکی، تعمیر تایرها، و تعمیر قطعات لاستیکی در تجهیزات صنعتی.

نوارها و بلت‌ها: این چسب برای اتصال و تعمیر نوارها، بلت‌ها و کمربندهای نقاله و تسمه‌های صنعتی استفاده می‌شود.

تعمیرات در بخش‌هایی که با مواد شیمیایی در تماس هستند: برخی بخش‌های صنایع شیمیایی و پتروشیمی به دلیل تماس مداوم با مواد شیمیایی خطرناک، نیاز به تعمیرات اضطراری دارند که ممکن است با استفاده از این چسب انجام شود.

تعمیر کف‌پوش‌ها و محیط‌های مختلف: چسب آپارات SC2000 برای تعمیر کف‌پوش‌ها و زمین‌پوش‌های مختلف در صنایع مختلف نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تعمیر و اتصال محصولات پلاستیکی: این چسب می‌تواند برای تعمیر و اتصال محصولات پلاستیکی مانند تعمیر لوله‌ها یا قطعات پلاستیکی مختلف استفاده شود.

تعمیرات در خودروسازی: در صنعت خودروسازی، ممکن است از چسب آپارات SC2000 برای تعمیر قطعات لاستیکی و پلاستیکی در خودروها استفاده شود.

همچنین، باید توجه داشت که مطالبه اصولی استفاده از این چسب و شرایط استفاده به دقت رعایت شوند و بهتر است به دستورالعمل‌های تولیدکننده و رهنمودهای ایمنی مرتبط با استفاده از این محصول پایبند باشید.

چه ویژگی‌هایی در چسب نوار نقاله SC2000 وجود دارد؟

چسب نوار نقاله SC2000 دارای ویژگی‌هایی نظیر مقاومت در برابر خوردگی، مقاومت در برابر شرایط محیطی متنوع از جمله رطوبت و دما، قابلیت چسبندگی مناسب، و پایداری در برابر سایش است.

چسب آپارات (SC2000) چیست؟

چسب آپارات (SC2000) یک نوع چسب صنعتی است که بر اساس پلی‌آیزوبوتیلن به عنوان ماده اصلی تشکیل شده است. این چسب به خاطر ویژگی‌های خاص خود در زمینه‌های مختلفی از جمله تعمیرات صنعتی و تعمیرات لاستیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چه خصوصیاتی این چسب را ویژه می‌کند؟

چسب آپارات (SC2000) به دلیل خصوصیات مانند مقاومت به دماهای بالا و پایین، مقاومت به تأثیرات مکانیکی، مقاومت شیمیایی، و انعطاف‌پذیری، برای تعمیرات مواردی که نیاز به چسبندگی و پایداری طولانی دارند، مناسب است.

5/5 (3 نظر)

11 دیدگاه در “چسب آپارات (SC2000) + خرید و قیمت

  1. ثنا دستغیب گفت:

    مطلبتون بسیار مفید بود.

  2. کیمیا خلیلی گفت:

    دمتون گرم

  3. پرویز هخامنش گفت:

    مطلب خوبی بود. با تشکر از کارشناسان صنعت نسوز

  4. ناصر مقدم گفت:

    بازم درمورد این موضوع و سایر محصولات نسوز مطلب بذارین

  5. الینا شهبازی گفت:

    راهنمایی هاتون هنگام مشاوره تلفنی عالی بود.

  6. اسدالله گفت:

    عالی بود. حرف ندارید.

  7. جلال بیگی گفت:

    مشاوره هاتون عالین واقعا!

  8. ابوالفضل میر گفت:

    مطلب بسیار خوبی بود همکار گرامی

  9. هانیه حجتی گفت:

    احسنت عالی بود

  10. نگین انصاری گفت:

    خیلی ممنون از توضیحاتون خوبتون

  11. شیوا صمدی گفت:

    خرید خوبی از شما داشتیم. پرفروش باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *