نوارهای نسوز

نوار تفلون نسوز + خرید با بهترین قیمت ✅

نوار تفلون نسوز

نوار تفلون نسوز چیست؟

نوار تفلونی نسوز یا نوار درزگیر PTFE منبسط‌شده، به آدامس تفلون نیز معروف است. این نوار 100% توسط مواد تفلون منبسط‌شده ساخته می‌شود و خواص مکانیکی بسیار خوبی دارد. این محصول بهترین پایداری را در برابر فشارهای بالا از خود نشان می‌دهد. همچنین به دلیل چسبندگی و انعطاف‌پذیری خاصی که دارد، می‌توان از آن به اشکال مختلف برای آب‌بندی تمامی سطوح و حتی سطوح ناهموار استفاده کرد. در ادامه مطلب به نوارهای تفلونی نسوز بیشتر خواهیم پرداخت. برای مشاهده سایر محصولات نوار نسوز کلیک کنید.

آشنایی با نوار تفلونی نسوز

نوار چسب تفلون نسوز به عنوان نوار چسب مقاوم در برابر حرارت PTFE نیز شناخته می‌شود. در تولید این نوار ابتدا از الیاف شیشه به عنوان پارچه پایه استفاده می‌کنند و سپس آن را با امولسیون تفلون می‌پوشانند. این نوار در برابر حرارت مقاوم است، چراکه از چسب سیلیکونی پس از پوشش ثانویه ساخته می‌شود. عرض استاندارد نوار تفلون مقاوم در برابر حرارت 1 تا 1.25 است و می‌تواند درزهای کوچک را با دقت بالا پوشش دهد.

رنگ نوار چسب مقاوم در برابر حرارت تفلون به ‌طور کلی قهوه‌ای و مشکی است اما رنگ‌های دیگر آن نیز در بازار موجود هستند. نوار چسب تفلون با استحکام و درجه فشار خیلی بالای خود شناخته می‌شود. ممکن است بپرسید که نوار تفلون چه دمایی را می‌تواند تحمل کند؟ نوار تفلونی نسوز می‌تواند دمای کاری تا 260 درجه سانتی‌گراد را تحمل کند. در عین‌حال، سطح نوار تفلون ضدچسب، روشن و مقاوم است و در برابر خوردگی‌های مختلف شیمیایی صاف باقی می‌ماند.

 

ویژگی‌های نوار تفلون نسوز

مقاومت حرارتی عالی، مهم‌ترین ویژگی این نوار به شمار می‌رود. نوار تفلون مقاوم در برابر حرارت دما می‌تواند دمای کاری از منفی 70 تا 260 درجه سانتی‌گراد را به خوبی تحمل کند. چسباندن نوار تفلون با حرارت بالا به هر ماده و سطحی به خاطر سطح صاف آن، آسان خواهد بود. این نوار با مقاومت دمای بالا همچنین از خواص عایقی بسیار خوبی برخوردار است. در عین‌حال چسبندگی قوی نوار تفلون نسوز باعث می‌شود تا برداشتن آن به آسانی میسر نباشد.

یکی از ویژگی‌های کلیدی نوار مهرو‌موم PTFE، ضد آب بودن است که آن را برای استفاده در طیف گسترده‌ای از کاربردهای لوله‌کشی و کانال‌کشی ایده‌آل می‌کند. نوار تفلون نسوز یک ماده بسیار کم اصطکاک است. به همین دلیل اغلب برای روان‌کاری رزوه‌های مفصلی در لوله‌کشی استفاده می‌شود. همچنین از نظر شیمیایی بی‌اثر است، به این معنی که با عناصر دیگر واکنش نشان نمی‌دهد. این ویژگی باعث می‌شود برای کاربرد در محیط‌های تهاجمی‌تر و با اسیدها، گازها یا حلال‌ها مناسب باشد.

نوار تفلون نسوز فروشگاه صنعت نسوز و کاربرد های آن

کاربردهای نوار تفلون نسوز

نوار تفلون نسوز با توجه به ضخامت آن برای تسمه‌نقاله (نوار تسمه نقاله)، تسمه چسب، تسمه و آب‌بندی ماشین‌آلات مختلف خشک‌کن استفاده می‌شود. همچنین برای پارچه جوشکاری و آب‌بندی محصولات پلاستیکی، ورق پلاستیکی، فیلم، نوار پوششی و ورق حرارتی نیز کاربرد دارد. از این نوار می‌توان برای پایه نوار عایق الکتریکی، اسپیسر، واشر، حلقه آستر و لمینت روکش مسی با فرکانس بالا نیز بهره برد.

این محصول برای مصالح غشایی معماری، درزهای سقف مکان‌های مختلف ورزشی، غرفه‌ها، ایستگاه‌ها، چترهای آفتابی، چادرهای منظره و غیره نیز استفاده می‌شود. در عین‌حال نوار تفلون مقاوم در برابر حرارت به برای پوشش ضد خوردگی خطوط لوله پتروشیمی، گوگردزدایی گازهای زائد نیروگاه‌ها نیز کاربرد دارد. سایر کاربردهای نوار تفلونی نسوز به شرح زیر هستند:

  • لایه روکش مقاوم در برابر حرارت
  • بسته‌بندی و عایق
  • واشر مایکروویو، برش‌های فر و خشک کردن مواد غذایی
  • نوار چسب اتوی چاپ ترانسفر
  • تسمه‌نقاله ولکانیزه لاستیکی، پارچه آزادسازی و ورق ساینده
  • ساخت پارچه ضد الکتریسیته ساکن
  • برش چرخ سنگ‌زنی

 

نوار تفلون نسوز

نوار تفلون نسوز برای گاز

استفاده از نوار تفلون PTFE برای اتصالات گاز بسیار رایج است. اما انتخاب محصول مناسب برای این کار، اهمیت بسیار زیادی دارد. در واقع هر نوار تفلونی برای همه کارها مناسب نیست و برای استفاده صحیح باید فقط از مواد PTFE درجه‌بندی‌شده برای کاربرد در سیستم‌های گاز استفاده کرد. نوار مهر‌و‌موم PTFE با درجه‌بندی گاز ضخیم‌تر و متراکم‌تر از نوار استاندارد PTFE، برای استفاده در محیط‌های لوله‌کشی مایع است. استفاده از نوار تفلونی نسوز نامناسب برای خطوط لوله گاز می‌تواند مستعد تخریب و نشت باشد، زیرا گاز متخلخل‌تر است.

خرید نوار تفلون نسوز

برای سفارش و خرید نوار تفلون نسوز کافی است با فروشگاه صنعت نسوز تماس بگیرید.

سفارشات صنعت نسوز در سریع ترین زمان ممکن ارسال خواهند شد.

فروشگاه صنعت نسوز آماده ارائه انواع محصولات وارداتی و داخلی با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت است.

برای مشاهده سایر محصولات کلیک کنید:

  1. نوار گرافیتی نسوز
  2. نوار سیلون نسوز
  3. نوار سیلیکون نسوز
  4. نوار فایبرگلاس

جمع‌بندی

در این مطلب به نوار تفلونی نسوز و کاربردها و ویژگی‌های آن پرداختیم که امیدواریم برای شما مفید بوده باشد. این محصول در محیط‌های صنعتی بسیار پرکاربرد است. ویژگی چسبندگی بالا از نکات قوت آن به شمار می‌رود، همچنین درزگیر حرارتی فوق‌العاده مؤثری محسوب می‌شود.

سوالات متدوال:

آیا نوار تفلون نشتی را متوقف می کند؟

نوار تفلون لوله یک راه سریع و آسان برای آب بندی نشتی و جلوگیری از آسیب بیشتر است. این نوار برای آب بندی نشتی در لوله ها استفاده می شود. 

چه زمانی نباید از نوار تفلون استفاده کرد؟

نکته مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که هنگام اتصال اتصالات یا شیرهای PVC با رزوه ماده (FPT) نباید از نوار PTFE استفاده شود. اگر از نوار روی اتصالات ماده استفاده شود ممکن است اتفاقاتی رخ دهد که در هنگام مونتاژ، فشار زیادی بر روی اتصال ایجاد می‌کند. نوار PTFE اتصال بدون نشتی را تضمین نمی کند.

چند بار نوار تفلون بپیچم؟

نوار آب بندی را در جهت عقربه های ساعت دور اتصالات لوله رزوه دار بپیچید. در بیشتر موارد برای یک مفصل جدید باید فقط دو یا سه نوار چسب بزنید. در اتصالات قدیمی‌تر که ممکن است نخ‌ها آسیب ببینند، می‌توانید چند روکش دیگر اضافه کنید، اما تعداد تارها را به حداقل برسانید.

نوار تفلون نسوز چیست؟

نوار تفلون نسوز یک نوع نوار نقاله است که از ماده تفلون (PTFE) ساخته شده است.  نوار تفلون یک پلیمر غیرچسب است که در برابر حرارت بالا، مواد شیمیایی و رسوبات مقاوم است.

نوار تفلون نسوز مقاومت الکتریکی دارد؟

بله، نوار تفلون نسوز معمولاً مقاومت الکتریکی دارد و می‌تواند به عنوان عایق الکتریکی در برخی موارد به کار رود.

منابع:

https://www.hopelightcn.com/products/teflon-adhesive-tape/

https://twen.rs-online.com/web/generalDisplay.html?id=ideas-and-advice/ptfe-tapes-guide

5/5 (5 نظر)

11 دیدگاه در “نوار تفلون نسوز + خرید با بهترین قیمت ✅

  1. حسنا بهاور گفت:

    مشاوره آنلاین هم دارید؟؟

  2. خلیل عسکری گفت:

    احسنت عالی بود

  3. محمدتقی براتی گفت:

    اکانت اینستا هم دارید؟

  4. لیلا تبریزی گفت:

    دستخوش به صنعت نسوز و تیم حرفه ایشون

  5. فاطیما مرادخانی گفت:

    همکاری با شما تجربه خیلی خوبیه

  6. فرهاد آقایی گفت:

    این موضوع رو خیلی خوب پوشش دادید. افرین به شما

  7. علیرضا گفت:

    عاااااااااااالی بود

  8. عباس سهرابی گفت:

    سایتتون محشره. خداقوت

  9. یاسمین سلطانی گفت:

    واقعا ارزش وقت گذاشتن و خوندن داشت!

  10. کریم مدنی گفت:

    تنوع محصولاتتون خیلی خوبه

  11. سیدمحمد محمودی گفت:

    متشکرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *