ساخت واشر نسوز و قطعات صنعتی

واشر گسکت اسپیرال وند

واشر گسکت اسپیرال وند

سکت اسپیرال وند (Spiral Wound Gasket) برای آب بندی بین فلنج ها استفاده می شود که به دلیل ساختار داخلی مناسب در صنعت بسیار پر کاربرد می باشد و به 3 دسته بدون رینگ، با رینگ داخل و با رینگ خارج تقسیم بندی می شود و همچنین در اصطلاح به آن واشر و یا درزبند نیز گفته می شود و در پالایشگاه ها ، صنایع فرایند های شیمیایی ، نیروگاه ها ، صنایع هوایی مورد استفاده قرار می گیرد .

یکی از شرایط لازم و به‌نوعی پیش‌نیاز هرکدام از گسکت ها، قابلیت ریکاوری و بازیابی در شرایط بارگذاری‌های مختلف است. این گسکت ها دارای یک‌لایه از جنس فولاد است و یک‌ لایه پرکننده از جنس گرافیت، تفلون و یا …. می باشد؛ که با مقطع V شکل و یا W شکل به‌صورت فشرده دورهم پیچیده شده است. که این مقطع V یا W شکل باعث تحمل فشار بیشتری می‌شود. این گسکت ها ممکن است دارای رینگ خارجی و یا رینگ داخلی باشد که رینگ داخلی میزان خوردگی فلنج را کاهش می‌دهد و از اجزای آب‌بندی محافظت می‌کند.

فروشگاه صنعت نسوز قادر به تهیه و تامین انواع واشرهاي اسپيرال (SPIRAL WOUND GASKETS) از سايز “2/1 تا “60 با فيلر گرافيت و تفلون در کلاس‌های مختلف فشاري ازPSI 150 تا PSI2500 ، طبق استانداردهاي ASME B 16.20 ، API 601 و BS3381 می‌باشد. ضمن آن‌که امكان توليد انواع گسکت با اقطار مختلف تا قطر 5/4 متر با ابعاد خارج از استاندارد و بر اساس نيازهاي خاص مشتري نيز توسط اين شركت ميسر ميباشد . واشرهای اسپیرال به چند دسته تقسیم میشود که در زیر به اختصار توضیح میدهیم:

نوع CS

در این نوع گسکت ها از یک رینگ خارجی که باعث می‌شود گسکت با دقت در مرکز فلنج قرار گیرد، استفاده می‌شود. این گسکت ها استحکام شعاعی بیشتری را برای جلوگیری از هم پاشیدن گسکت، فراهم می‌کند. این گسکت ها برای فلنج های بدون سوراخ و سوراخ‌دار مناسب هستند. همچنین ممکن است فضای محدودی در اختیار باشد که شما مجبور به استفاده از گسکت با رینگ خارجی باشید. به‌منظور تعیین دقیق ابعاد گسکت و کسب اطلاعات بیش‌تر با شرکت کیان واشر شرق تماس حاصل فرمایید.

نوع CSI

این حالت علاوه بر رینگ خارجی، دارای یک رینگ داخلی به سبک cs می‌باشد که فشرده‌سازی اضافی را متوقف می‌کند و در برابر فشارهای اضافی مقاومت می‌کند و همچنین فرسایش و تلاطم را به حداقل می‌رساند و مانع از کمانش گسکت به داخل می‌شود و برای فشار و درجه حرارت بالا مناسب می‌باشد و در محیط‌های خورنده و سمی کاربرد دارد.

نوع S

ساختار اصلی این گسکت که قطرهای داخلی و خارجی آن با چندلایه فلزی بدون پرکننده تقویت‌شده‌اند، به پایداری بیشتر رسیده و ویژگی‌های فشرده‌سازی بهتری دارد.

نوع SI

رینگ داخل فلزی به‌عنوان یک جلوگیرنده فشرده‌سازی عمل می‌کند و فضای حلقوی بین فلنج و قطر داخلی گسکت را پر می‌کند و به‌گونه‌ای طراحی‌شده که باعث جلوگیری از تجمع مواد جامد و کاهش جریان آشفته مایعات می‌شود و فرسایش فلنج را به حداقل می‌رساند.

نوع HE

گسکت نوع HE برای مبدل‌های حرارتی مورداستفاده قرار می‌گیرد که ممکن است PASS BAR موردنیاز باشد بخش بیرونی شامل ساختار استاندارد اسپیرال است درحالی‌که PASS BAR عموماً حالت جکتی یک‌طرفه یا دوطرفه دارد.

نوع HE-CS

این سبک، با سبک HE مشابه است به‌جز آن‌که با حلقه راهنمای بیرونی متصل است.

توجه: سبک HE و سبک HE-CS دارای مقاومت ذاتی بسیار خوب و کیفیت آب‌بندی عالی می‌باشد .

نوع HE-CSI با رینگ خارجی اسپیرال

این نوع گسکت، حالت تغییریافته نوع CSI که یکی دیگر از حالت‌های اسپیرال بود، می‌باشد و برای استفاده در مبدل‌های حرارتی TEMA نوع اتصالات فلنج، توسعه‌یافته است

لازم به ذکر است فروشگاه صنعت نسوز مطابق با نیاز شما مشتریان محترم قادر به ارائه خدمات و تهیه و تولید واشر های اسپیرال ذکر شده در بالا می باشد.

0/5 (0 نظر)

11 دیدگاه در “واشر گسکت اسپیرال وند

  1. حلما راستاد گفت:

    همکاری با شما تجربه خیلی خوبیه

  2. وحید صادقی گفت:

    سایتتون محشره. خداقوت

  3. سحر سلطانی گفت:

    عالی بود. حرف ندارید.

  4. محمدتقی جلالی گفت:

    متشکرم

  5. پرنیا آزاد گفت:

    خیلی دنبال این اطلاعات بودم. ممنون واقعا.

  6. مهرداد عظیمی گفت:

    عالی و کاربردی مثل همیشه

  7. میثم حقیقی گفت:

    شما پیج اینستا هم دارین؟

  8. بهنوش قادری گفت:

    مثل همیشه ارسال به موقع محصولات. عالی

  9. پرنیا کرمی گفت:

    چه مطالب خوب و تخصصی در مورد محصولات نسوز دارید.

  10. مینا کرمانی گفت:

    مطلب بسیار خوبی بود همکار گرامی

  11. محدثه سلیمی گفت:

    اکانت اینستا هم دارید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *