ساخت واشر نسوز و قطعات صنعتی

خرید و قیمت اورینگ ضد روغن NBR

اورینگ ضد روغن

اورینگ‌ها همانطور که از نامشان مشخص است نوعی رینگ یا در واقع همان واشر هستند. از اورینگ برای آب‌بندی تجهیزاتی که در معرض سیالات و یا گازها هستند، استفاده می‌شود. متریال‌های مختلفی برای ساخت اورینگ به کار می‌روند که همین امر منجر می‌شود تا نوع کاربرد اورینگ نیز متفاوت باشد. یکی از انواع اورینگ، اورینگ ضد روغن NBR است که در ادامه به تشریح کاربرد و ساختار آن می‌پردازیم.

چند نوع اورینگ داریم؟

معمولا اورینگ‌ها با توجه به شکل و نوع ماده‌ای که در ساخت آن‌ها به کار گرفته شده است، طبقه‌بندی می‌شوند. برای مثال می‌توان اورینگ‌ها را در دو گروه نسوز و معمولی دسته‌بندی کرد. در واقع اورینگ‌های نسوز هنگام برخورد با مایعاتی نظیر روغن و گازوئیل در صنعت، ماهیت خود را حفظ کرده و از بین نمی‌روند. این در حالیست که اورینگ‌های معمولی مقاومت کافی در برابر مایعات نداشته و به راحتی شکننده می‌شوند.

با توجه به توضیحات ذکر شده می‌توان اورینگ‌ها را به دسته‌های زیر تقسیم‌بندی کرد.

  • اورینگ وایتون: این نوع اورینگ در برابر روغن هیدرولیک، مواد شیمیایی، انواع اسید و ... مقاومت بالایی دارد.
  • اورینگ سیلیکون: این نوع اورینگ در صنایع مختلفی نظیر بهداشتی، داروسازی، صنایع غذایی و... کاربرد دارد. اورینگ سیلیکونی در برابر حرارت مقاومت بالایی داشته و بخار آب داغ و امثال آن نمی‌تواند به راحتی باعث فرسایش آن شود.
  • اورینگ ضد روغن NBR: این اورینگ یکی از بهترین اورینگ‌های لاستیکی است که با جنس NBR ساخته می‌شود. این اورینگ مقاومت بسیار بالایی در برابر روغن ها، صابون، نمک و ... داشته و وزن کمتری نسبت به اورینگ وایتون و سیلیکون نیز دارد.
  • اورینگ EPDM : این نوع اورینگ نیز یکی دیگر از انواع اورینگ مورد استفاده در صنعت بوده که در برابر اسید، آب شور و ... مقاومت خوبی نشان می‌دهد.

چند نمونه اورینگ ضد روغن NBr

اورینگ ضدروغن NBRاز چه موادی ساخته شده است؟

اورینگ ضدروغن  NBRمخفف شده عبارت  نیتریل بوتادین رابر (Nitrile Butadiene Rubber)  بوده و بیشتر متریال تشکیل دهنده این اورینگ، کائوچو است. کشور‌های اصلی تولید کننده اورینگ ان بی آر، تایوان و کره جنوبی بوده و در حال حاضر ایران تولید کننده این ماده نیست. به طور کلی اورینگ‌ها به شکل یک مدار بسته تولید می‌شوند و در دو دسته کلی دینامیک و استاتیک جای می‌گیرند که در حالت استاتیک اورینگ به شکل ساکن بوده ولی در حالت دینامیک اورینگ‌ها روی یک شافت دایره شکل می‌چرخند.

اورینگ ضد روغن  NBRچه ویژگی‌هایی دارد؟

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های اورینگ ضد روغن ان بی ار که در صنعت بسیار شناخته شده، این است که مقاومت بسیار بالایی در برابر کشش و سایش دارد. البته مقاومت در برابر انواع روغن‌های صنعتی داغ، جک‌های هیدرولیکی و روغنی، حلال‌های صنعتی، نفوذ گاز ها، جریان الکتریسیته، اوزون، اشعه‌هایی مانند فرابنفش و ... را نیز می‌توان از دیگر ویژگی‌های مهم این اورینگ NBR به حساب آورد. جالب است بدانید که این اورینگ می‌تواند دمای منفی 40 تا مثبت 120 درجه را تحمل کند؛ علاوه بر این درجه سختی 70 را نیز دارد.

اورینگ ضد روغن NBR در چه مواردی استفاده می‌شود؟

با توجه به ساختار و ویژگی‌های خاصی که اورینگ ضد روغن NBR دارد، در صنایع مختلف بسیار پر استفاده است. از این نوع اورینگ در صنایع پتروشیمی برای درزگیری و همچنین برای شلنگ‌های انتقال سوخت استفاده می‌شود. علاوه بر آن در مخازن سوختی و پمپ‌های انتقالی سوخت، تولید کفش‌ها و دستکش‌های ایمنی عایق، چرخ‌های متحرک و... به کار می­رود.

هنگام خرید اورینگ دقت کنید!

همانطور که اشاره کردیم، اورینگ‌های ان بی آر مقاومت حرارتی بالایی دارند. اما هنگام خرید باید به نسوز بودن و مقاومت حرارتی آن‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشید. برای بررسی کیفیت اورینگ بهتر است آن را تا حد کمی بکشید و رها کنید. در صورتی که بدون از دست دادن حالت اولیه خود به حالت ابتدایی بازگشت، می‌توانید امیدوار باشید که جنس با کیفیت و نسوزی انتخاب کردید. اما اگر اورینگ شکل اولیه خود را به راحتی از دست داد و یا حفره‌هایی هر چند کوچک در آن ایجاد شد، به کیفیت و نسوز بودن آن شک کنید.

کلام آخر

در صنایع مختلف، اورینگ‌های متفاوتی موجود است که هر کدام با توجه به نوع ساختارشان در بخش‌های مختلفی از صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرند. در واقع اورینگ‌ها با توجه به نوع ساختارشان و مقاومت خاصی که در برابر مواد مختلف دارند، شناخته و دسته‌بندی می‌شوند. در این مقاله به معرفی اورینگ ضد روغن ان بی ار پرداختیم که مقاومت کششی و سایشی بالایی داشته و هم چنین می‌تواند در برابر انواع روغن‌های صنعتی داغ دوام بیاورد.

خرید اورینگ NBR

برای سفارش و خرید اورینگ ضد روغن کافی است با فروشگاه صنعت نسوز تماس بگیرید.

سفارشات صنعت نسوز در سریع ترین زمان ممکن ارسال خواهند شد.

همچنین می توانید برای اطلاعات بیشتر و مشاوره در مورد سایر محصولات ( نوار نسوز، پارچه نسوز، ورق نسوز ، واشر نسوز و ...) از مشاوره رایگان صنعت نسوز استفاده کنید. به این منظور کافی است با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

منابع:

www.o-ring-stocks.eu

www.globaloring.com

0/5 (0 نظر)

11 دیدگاه در “خرید و قیمت اورینگ ضد روغن NBR

  1. محیا سهرابی گفت:

    واقعا ارزش وقت گذاشتن و خوندن داشت!

  2. مهسا فروتن گفت:

    تجربه لذت بخش همکاری با صنعت نسوز رو فراموش نمیکنم. ممنون از شما و فعالیتتون در این حوزه

  3. الهام طاهری گفت:

    عالی و کاربردی مثل همیشه

  4. علی اکبر زمانی گفت:

    مثل همیشه ارسال به موقع محصولات. عالی

  5. عاطفه قهرمانی گفت:

    چه سایت قشنگی دارین. عالیه

  6. احمد فرد گفت:

    مثل همیشه عالی و کاربردی

  7. محدثه آخوندی گفت:

    عاااااااااااالی بود

  8. باران قاسمی گفت:

    همکاری با شما تجربه خیلی خوبیه

  9. داوود آزاد گفت:

    چقد خوبین شما 👌🏻

  10. حبیب رهنما گفت:

    چه خوب که با حوصله برای خرید محصولات مشاوره دادید. کارتون درسته.

  11. علیرضا مرادخانی گفت:

    چه مطالب خوب و تخصصی در مورد محصولات نسوز دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *