پارچه‌ نسوز

پارچه آزبست نسوز [ معرفی + خرید و قیمت ]

پارچه نسوز آزبست

پارچه آزبست نسوز چیست؟

پارچه آزبست یکی از کاربردی‌ترین پارچه‌های نسوز در صنایع مختلف است که به دلیل ساختار داخلی خود می‌تواند در مقابل آتش و حرارت مقاومت بالایی نشان دهد. همچنین می‌تواند تا دمای 600 درجه را تحمل کند. این محصولات نه تنها آتش نمی‌گیرند بلکه باعث خاموش شدن آتش می‌شوند. همچنین این ماده از الیاف پنبه‌ خاصی به نام پنبه کوهی ساخته می‌شود که یک پنبه معدنی است و در طبیعت وجود دارد.

پارچه‌های آزبست دارای انواع مختلفی هستند و به همین دلیل کاربردهای متنوعی نیز دارند؛ اما باید بدانید این مواد برای سلامتی انسان مضر هستند و به سیستم تنفسی افراد آسیب می‌رسانند، همچنین برای محیط زیست آسیب زا هستند. بنابراین توصیه می‌شود در صورت نیاز، با متخصصان درباره نحوه استفاده و خرید آن مشورت کنید.

به عنوان یک توصیه کوتاه می توان گفت که پارچه آزبست را با پارچه سلیکون و فویل آلومینیوم مهار کنید تا ضرر کمتری به شما برساند.

پارچه آزبست نسوز

اگر شما هم علاقه دارید درباره این محصول بیشتر بدانید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

انواع پارچه آزبست + یک نمونه پارچه آزبست نسوز

ویژگی‌های پارچه آزبست

ساده ترین نوع پارچه آزبست معولا بین 450 تا 550 درجه سانتی گراد حرارت را تحمل می کند. طبیعتا افزودن سیم های مفتولی می تواند مقاومت آن را تا چندین درجه نیز افزایش دهد.

  • مقاومت حرارتی بسیار بالایی دارند.
  • عایق مناسبی برای مکان‌هایی که دارای مواد شیمیایی هستند. ( اسید و مواد آلی )
  • مقاومت مکانیکی بالایی دارند.
  • مقاومت سایشی خوبی دارند.
  • مقاومت انبساطی بالایی دارند.

همانطور که گفته شد پارچه های آزبست در انواع غبار دار و بدون غبار عرضه می شوند. در نوع بدون غبار از روکش رزینی برای آزبست استفاده می شود که خطر پخش گرده های آزبست در هوا را به شدت کاهش می دهد و به همین دلیل استفاده از آن مناسب تر از نوع غبار دار است.

انواع پارچه آزبست

پارچه آزبست جز اولین محصولات نسوز شناخته شده است و در بخش‌های گوناگونی از آن استفاده می‌شود. در ادامه انواع این ماده کاربردی را بررسی می‌کنیم.

  • آزبست غباردار: این محصول نوعی الیاف بهم پیوسته آزبست است که بعد از مدتی ذرات آن به صورت غبار در هوا پخش می‌شود. به دلیل مضر بودن این ذرات برای انسان‌ها و طبیعت، این نوع پارچه‌ها را ابتدا به تفلون آغشته کرده و سپس در داخل دستگاه ریسندگی قرار می‌دهند. تفلون تا حدودی می‌تواند از پخش شدن غبار جلوگیری کند، اما همچنان بهتر است در هنگام استفاده از آن احتیاط لازم را داشته باشید. به دلیل وجود تفلون، این محصولات تا دمای 500 درجه سانتی گراد در مقابل گرما از خود مقاومت نشان می‌دهند. به دلیل وجود تفلون در ساختار داخلی آن به بافت تفلونی نیز معروف است.
  • آزبست بدون غبار: نوعی دیگر از این محصولات است که کاربرد بیشتری نسبت به نمونه غباردار دارد. این محصول تا زمانی که دچار خراشیدگی و پارگی نشود، آزبست و غبار را در هوا پخش نمی‌کند و می‌توان گفت این نقطه تمایز و مزیت آن نسبت به نمونه غباردار است. به دلیل همین ویژگی، در ساخت بسیاری از محصولات همانند کفش و دستکش نسوز از این ماده استفاده می‌شود. زیرا دارای خطرات پایین‌تری نسبت به مورد قبلی هستند. این نوع محصول تا دمای 450 درجه سانتی‌گراد را می‌تواند تحمل کند.
  • آزبست فویل دار: نوع دیگری از پارچه‌های آزبست دار هستند که بر روی خود لایه‌ای از آلومینیوم دارند. برای جلوگیری از پخش غبار و ذرات آن در هوا، فویل آلومینیوم را به عنوان روکش بر روی این محصولات می‌کشند. همچنین فویل آلومینیومی قابلیت تحمل گرما را افزایش می‌دهد و این ماده می‌تواند تا دمای 550 در جه سانتی‌گراد را تحمل کند. بهتر است در هنگام استفاده از آزبست فویل دار، دقت کنید که بر روی آن خراش یا سوراخی ایجاد نشود زیرا ممکن است به مرور زمان آزبست در هوا نشت پیدا کند.

4 مورد از کاربرد های مهم پارچه آزبست نسوز

کاربرد پارچه آزبست

در بخش قبل با انواع پارچه آزبست و ویژگی‌های آن آشنا شدید، حال وقت آن رسیده است کاربرد این محصولات در صنعت را نیز بدانید.

معمولاً از این پارچه ها برای عایق تاسیسات ساختمانی، نیروگاه‌ها و برق‌ها و کارخانه‌ها استفاده می‌شود اما می توان گفت در درسته بندی های زیر نیز کاربرد بسیاری دارند:

  • دیگ‌های بخار و کوره‌ها: برای درزگیری و عایق بندی دیگ‌های بخار و کوره‌های صنعتی از آزبست استفاده می‌شود، این محصولات از انتقال حرارت به محیط بیرون جلوگیری می‌کنند، همچنین از بروز مشکلات احتمالی مانند آتش سوزی نیز جلوگیری می‌کنند.
  • کشتی سازی: یکی دیگر از ویژگی‌های این محصول، ضد آب بودن آن‌ است که باعث می‌شود در صنعت کشتی سازی و ساخت تجهیزات داخلی و بدنه آن کاربرد فراوانی داشته باشد.
  • سکوی نفتی: این محصولات برای عایق بندی مواردی همچون لوله‌ها، تجهیزات پالایشگاهی، تجهیزات پتروشیمی و نیروگاهی مفید هستند، زیرا مقاومت بالایی در برابر آب و نفت و دیگر مواد شیمیایی دارند. این مواد از فرسایش قطعات به مرور زمان جلوگیری می‌کنند.
  • وسایل آتش نشانی: برای ساخت کفش، دستکش، پیشبند، کاور و غیره که برای هریک از آتش نشان‌ها ضروری است، از آزبست استفاده می‌شود.

خرید پارچه آزبست نسوز

برای سفارش و خرید پارچه آزبست کافی است با فروشگاه صنعت نسوز تماس بگیرید.

سفارشات صنعت نسوز در سریع ترین زمان ممکن ارسال خواهند شد.

فروشگاه صنعت نسوز آماده ارائه انواع محصولات وارداتی و داخلی با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت است.

برای مشاهده سایر محصولات کلیک کنید:

  1. خرید نوار نسوز
  2. خرید پارچه نسوز
  3. خرید ورق نسوز
  4. خرید واشر نسوز
  5. خرید پکینگ نسوز
  6. خرید نخ نسوز

سخن پایانی

در این مقاله با پارچه آزبست و انواع و کاربردهای آن آشنا شدید. پارچه آزبست جزو نمونه‌های اولیه در میان مواد نسوز است که در صنایع مختلفی استفاده می‌شود. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این حوزه، مقالات دیگر سایت را مطالعه کرده و آگاهانه اقدام به خرید محصول کنید.

آیا آزبست یک ماده عایق حرارتی است؟

آزبست از اواخر دهه 1800 به عنوان یک ماده عایق حرارتی به شکل عایق کاری دستی، پتوهای پر از آزبست، مقاطع آزبست از پیش ساخته شده و مواد مقطعی که ظاهری مشابه با عایق برش های برجستگی مدرن دارند، استفاده شده است.

چند درصد آزبست در بیشتر منسوجات یافت می شود؟

بین 70 تا 80 درصد

مقدار الیاف آزبست موجود در محصولات نساجی آزبست به طور قابل توجهی متفاوت است، اما یک رقم متوسط بین 70 تا 80 درصد تخمین معقولی از محتوای آزبست است (Garlock 1986) برای اکثر منسوجات آزبست.

آزبست بیشتر در کجا یافت می شود؟

جاهایی که آزبست ممکن است یافت شود:

  • عایق زیر شیروانی و دیوار تولید شده حاوی ورمیکولیت.
  • کاشی های کف وینیل و پشتی روی کفپوش ورق وینیل و چسب.
  • زونا سقفی و سایدینگ.
  • رنگ بافت و ترکیبات وصله ای که در دیوارها و سقف ها استفاده می شود.

اگر یک بار در آزبست نفس بکشید چه اتفاقی می افتد؟

هنگامی که این فیبرها در بافت ریه قرار می گیرند، می توانند چندین بیماری جدی از جمله سرطان ریه، آزبستوز (اسکار بافت ریه) و مزوتلیوما (سرطان پوشش حفره ریه) ایجاد کنند.

منابع:

https://www.rics.org

https://www.health.state.mn.us/communities/environment/asbestos/homeowner/heffects.html

https://www.asbestos.com/products/textile-cloths-garments/

0/5 (0 نظر)

11 دیدگاه در “پارچه آزبست نسوز [ معرفی + خرید و قیمت ]

  1. پریسا قادری گفت:

    تنوع محصولاتتون خیلی خوبه

  2. شیوا جمشیدی گفت:

    سایتتون محشره. خداقوت

  3. نگین شکری گفت:

    عالی بود. حرف ندارید.

  4. بهار شکیبا گفت:

    بی نظیر هستید.

  5. هلیا نصیری گفت:

    خیلی عالی بود. مرسی که به افزایش دانش و اطلاعات در حوزه محصولات نسوز کمک میکنید.

  6. مسعود بخشی گفت:

    مشاوره آنلاین هم دارید؟؟

  7. موسی منصوری گفت:

    متشکرم

  8. مرضیه خسروی گفت:

    مثل همیشه عالی و کاربردی

  9. میلاد شریفیان گفت:

    عاااااااااااالی بود

  10. محمدعلی طباطبائی گفت:

    منابع این مطلب کجاست؟

  11. النا اکبری گفت:

    خیلی دنبال این اطلاعات بودم. ممنون واقعا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *