میکا

نوار نسوز میکا + خرید آنلاین ✅ و معرفی محصول

نوار نسوز میکا

نوار میکا از کاغذ میکا (فلوگوپیت طبیعی، مسکویت کلسینه شده یا میکای مصنوعی) ساخته شده است که از رزین مخصوص چسبانده شده به زیرلایه الیاف شیشه یا پلی اتیلن می باشد. برای چسباندن کاغذ میکا به زیرلایه، از رزین های اپوکسی یا سیلیکونی بیشتر استفاده می شود. به همین دلیل به آنها نوارهای میکانیتی نیز می گویند.

نوار میکا یا (Mica Tape) گزینه خوبی برای عایق سیم ها و کابل های برق می باشد زیرا به طور استاندارد می تواند از ۷۵۰ تا ۱۰۰۰ درجه سانتی گراد حرارت و گرما را تحمل کند و خاصیت خود را از دست ندهد.

ترکیبات ساختاری نوارهای میکا

نوار فلوگوپیت میکا (سیلیکوآلومینات منیزیم) بر روی یک لایه پشتی فایبرگلاس از یک کاغذ فلوگوپیت با درجه ریز آغشته به چسب مخصوص مقاوم در برابر دمای بالا تشکیل شده است و با فایبرگلاس در یک طرف میکا تقویت شده است. هنگامی که نوار در معرض دمای بالا قرار می گیرد، محتوای رزین آن بدون آسیب به خواص عایق الکتریکی در دمای بالا میکا تجزیه می شود. علاوه بر این، نوار میکا هیچ محصول سمی تولید نمی کند و بنابراین نیازی به استفاده از تجهیزات محافظی ندارد.

ابعاد نوارهای میکا

به طور معمول، نوار با ضخامت 0.08 میلی متر تا 0.15 میلی متر و عرض بسته به نیاز مشتری (در محدوده 4.5 میلی متر تا 1000 میلی متر) تولید می شود.

نوارهای ضخیم تر، یعنی با ضخامت 0.2 میلی متر تا 0.8 میلی متر، به نام رول میکا، در عرض استاندارد 1000 میلی متر و طول های 20 متر تا 50 متر تولید می شوند. آنها با استفاده از کاغذ میکای فلوگوپیت ساخته می شوند و بنابراین می توانند تا دمای 800 درجه سانتیگراد کار کنند. آنها با مقاومت دی الکتریک بسیار بالا (ولتاژ شکست > 10 کیلو ولت / میلی متر) مشخص می شوند. 

عایق برق

مقاومت دی الکتریک محصول تا دمای 380 درجه سانتی گراد ثابت می ماند. مقاومت دی الکتریک در 700 درجه سانتیگراد به نصف کاهش می یابد و تا دمای 1000 درجه سانتیگراد به 5 کیلو ولت بر میلی متر می رسد. پوشش فایبرگلاس محصول را غیر قابل احتراق می کند، به طوری که هیچ ورودی حرارتی در طول انجام آزمایش انتشار شعله وجود ندارد.

مقاومت شیمیایی

نوار میکا که در برابر آب مقاوم است، از نظر شیمیایی خنثی، غیر سمی و کاملا عاری از هالوژن است. خواص آن تا تابش 109 رادی دست نخورده باقی می ماند. در برابر اسیدها و بازها و روغن های معدنی و حلال ها مقاومت عالی نشان می دهد. فقط باید از قرار گرفتن در معرض اسید سولفوریک جلوگیری کرد.

 

کاربرد نوار میکا و انواع نوار میکا

کاربرد نوار میکا

  • عایق بندی کابل ها و کویل های برق
  • ساختمان های چند طبقه
  • ایستگاه های برق
  • کارخانه های صنعتی
  • مترو
  • مراکز کامپیوتری
  • واحدهای هوافضا
  • مراکز مخابراتی
  • کشتی ها
  • امکانات نظامی

خواص نوار نسوز میکا

  • مقاومت حرارتی بالا - مقاومت در برابر آتش خوب
  • غیر قابل اشتعال، فاقد آزبست، گازهای سمی نیست
  • مقاومت بسیار خوب در برابر خرابی الکتریکی و تخلیه کرونا
  • استحکام کششی عالی، ضد ضربه
  • عوامل تعیین کننده خواص رول میکا

دیتاشیت نوار میکا

دیتاشیت نوار میکا

نوار میکا برای چه مواردی استفاده می شود؟

در برخی از کاربردهایی که نیاز به استفاده از نوارهای چسب دارند، می توان از نوار میکا استفاده کرد. کاغذ میکای نازک تقویت شده با چسب را می توان در اطراف کابل ها و سیم کشی ها به کار برد و در مقابل دمای بالا مقاومت کرد و در عین حال به تجهیزات الکتریکی درگیر اجازه می دهد تا به خوبی کار کنند.

نوار میکا از چه چیزی ساخته شده است؟

نوار میکا از کاغذ میکا (فلوگوپیت طبیعی، مسکویت کلسینه شده یا میکای مصنوعی) ساخته شده است که از رزین مخصوص چسبانده شده به زیرلایه الیاف شیشه یا پلی اتیلن می باشد. برای چسباندن کاغذ میکا به زیرلایه، از رزین های اپوکسی یا سیلیکونی بیشتر استفاده می شود.

میکا چه شکلی است؟

میکاها شفاف تا مات با درخشش زجاجیه یا مرواریدی مشخص هستند و کانی‌های مختلف میکا رنگ‌هایی از سفید تا سبز یا قرمز تا سیاه را نشان می‌دهند. رسوبات میکا معمولاً ظاهری پوسته پوسته یا صاف دارند.

آیا میکا ضد آب است؟

پانل های میکا به دلیل ماهیت بادوام و ضد آب خود برای استفاده در مناطق مرطوب مانند حمام کاملاً کاربردی هستند.

انواع میکا چیست؟

انواع مختلفی از میکا وجود دارد، اما سه نوع اصلی عبارتند از، مسکویت، سیلیکات هیدراته آلومینیوم و پتاسیم. فلوگوپیت که یک میکای حاوی منیزیم است. و بیوتیت، یک نوع فرومنیزیم.

منابع:

https://www.continentaltrade.com.pl/tape

https://en.wikipedia.org/wiki/Mica

https://uwaterloo.ca

https://www.final-materials.com

5/5 (2 نظر)

11 دیدگاه در “نوار نسوز میکا + خرید آنلاین ✅ و معرفی محصول

  1. عبدالرضا رحمتی گفت:

    مطلب بسیار خوبی بود همکار گرامی

  2. مارال ابراهیمی گفت:

    سایتتون محشره. خداقوت

  3. حسینی گفت:

    مطلبتون بسیار مفید بود.

  4. دینا رحمتی گفت:

    خیلی ممنون از توضیحاتون خوبتون

  5. نازنین‌ زهرا جنتی گفت:

    میشه مطلب رو توی وبلاگ خودم بزارم؟

  6. بهروز آزادی گفت:

    مثل همیشه ارسال به موقع محصولات. عالی

  7. زهره کلباسی گفت:

    متشکرم

  8. پرنیا شعبانی گفت:

    چقد خوبین شما 👌🏻

  9. ابوالفضل سرمد گفت:

    چه خوب که با حوصله برای خرید محصولات مشاوره دادید. کارتون درسته.

  10. شیوا رمضانی گفت:

    تنوع محصولاتتون خیلی خوبه

  11. محیا علیپور گفت:

    عالی بود. حرف ندارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *