پارچه‌ نسوز

پارچه‌ فایبرگلاس + خرید با بهترین قیمت✅

پارچه نسوز فایبرگلاس

پارچه فایبرگلاس چیست؟

پارچه فایبرگلاس یا fireproof fiberglass cloth یکی از انواع پارچه نسوز است که از الیاف شیشه ای (فایبرگلاس) تولید شده و به همین دلیل در برابر حرارت و شعله، مقاومت بسیار بالایی دارد. به دلیل مقاومت حرارتی بالای پارچه فایبرگلاس، در صنعت از آن به شدت استفاده می‌شود.

این پارچه با بافت قوی و بادوام عمدتاً برای کاربردهای صنعتی و غیر پوشاک استفاده می شود. مجموعه منحصر به فرد خواص ارزشمند، پارچه فایبرگلاس را برای بسیاری از مصارف صنعتی، مانند فضای داخلی تخته های مدار و تسمه نقاله، ایده آل می‌کند. همچنین در کاربری های صنعتی در موارد متعددی وزن، استحکام و دوام بسیار حائز اهمیت است و یکی از راه حل های رایج برای پاسخ به این نیازها استفاده از پارچه فایبرگلاس می‌باشد.

پارچه نسوز فایبرگلاس

کاربردهای پارچه فایبرگلاس

ویژگی‌های خاص پارچه فایبرگلاس نسوز باعث شده که از آن در صنایع و موارد گوناگونی استفاده شود. برخی از کاربردهای پارچه فایبرگلاس عبارتند از:

  • به عنوان پرده حرارتی در انواع کوره‌های القایی و صنعتی
  • ساخت و تولید کاورهای نسوز
  • بهترین جایگزین ممکن آزبست مخازن نفت و پتروشیمی و نیروگاه‌های برق
  • به‌ عنوان عایق حرارتی در صنایعی همچون صنعت کشتی سازی و خودرو سازی
  • تولید انواع لباس‌های نسوز و مقاوم در برابر شعله و حرارت همچون لباس‌های آتش‌نشانی
  • عایق‌بندی دیگ‌های بخار و کارخانه‌ها و ساختمان‌ها
  • ساخت کامپوزیت
  • تولید ماسک‌های حرارتی
پارچه فایبرگلاس

انواع پارچه نسوز فایبرگلاس

ویدیو معرفی انواع پارچه نسوز فایبرگلاس

ساختار پارچه نسوز فایبرگلاس

الیاف شیشه‌ای با درصد خلوص بالا و فیبر type E تمام آن چیزی است که پارچه فایبر گلاس (fireproof fiberglass cloth) را تشکیل داده است. این دو جز تشکیل دهنده با توجه به ساختار بافتی خاصی که ایجاد می‌کنند، یعنی ساتین یا تار و پودی، به‌خوبی توانسته‌اند ساختار محکم و با انسجامی را به این پارچه نسوز ببخشند. الیاف به کار برده شده در ساخت این پارچه نسوز فایبرگلاس علاوه بر استحکامی که به آن بخشیده‌اند توانسته‌اند توان حرارتی بسیار بالایی برای این پارچه به وجود بیاورند. از جمله ویژگی مهمی که به دنبال استفاده از چنین الیافی خلق می‌شود، حفظ خاصیت نسوز بودن در گستره دمایی وسیعی (از منفی 150 درجه تا 650 درجه سانتی‌گراد) است که بسیار مهم و ضروری می‌باشد.

پارچه نسوز فایبرگلاس

ویژگی‌های پارچه فایبرگلاس

شاید در ابتدا و ظاهر کلمه فکر کنید که تنها ویژگی این محصولات، نسوز بودن آنها است. لازم به ذکر است که این مدل پارچه ویژگی‌های دیگری نیز دارد که باعث شده به یکی از متریال‌های پرکاربرد در میان صنعت‌گران تبدیل شود. در ادامه به معرفی دیگر ویژگی‌های پارچه نسوز از نوع فایبرگلاس خواهیم پرداخت:

  • مقاومت در برابر فشارهای کششی
  • مقاومت در برابر اثرات انواع اسیدها و بازها
  • ضد روغن بودن
  • تحمل دمای بیش از 1500 درجه سانتی‌گراد
  • مقاومت در برابر خوردگی و جریان الکتریکی
  • منعطف بودن نسبتاً بالا
  • توانایی ترکیب شدن با اغلب رزین‌های مصنوعی
  • مقاومت در برابر پوسیدگی

یکی از مزایای پارچه نسوز فایبرگلاس این است که  در دمای بالا برای مدت طولانی بدون تخریب شدن یا از دست دادن خواص خود، در برابر آتش مقاوم است. همچنین در برابر مواد شیمیایی و سایش نیز مقاوم است و این ویژگی ها آن را به یک ماده با دوام تبدیل می کند که می‌تواند در محیط هایی با شرایط سخت، مقاومت بالایی داشته باشد.

با افزودن فویل به ترکیب پارچه نسوز فایبرگلاس برخی از مزایای آن مانند استحکام، تحمل حرارت، انعطاف پذیری و.... نیز تغییر می کند که حاصل آن تولید پارچه فایبرگلاس فویل دار است.

مشخصات فنی و دیتاشیت پارچه فایبرگلاس

ضخامتعرضمقاومت دمایی
0.1 تا 3 میلیمتر100 سانتی متر550 درجه سانتی گراد

مشخصات فنی

خصوصیات پارچه های فایبرگلاس نسوز

مواد100 درصد نخ فایبرگلاس
سطحصاف و هموار
وزن578 گرم بر مترمربع
ضخامت0.03 اینچ
تحمل دما1000 درجه فارنهایت یا 550 درجه سانتی گراد

فرایند تولید پارچه نسوز فایبرگلاس

پودرزون نام فرایندی است که در نهایت منجر به تولید این پارچه می‌شود. در طی این فرایند که از فیبرهای شیشه‌ای به منظور تقویت کوره‌های بزرگ استفاده می‌شود، موادی تغییر فاز می‌دهند و به حالت مایع درمی‌آیند. از جمله این موادی که دچار تغییر فاز می‌شوند می‌توان به سنگ آهک، ذرات سیلیس، فلور سپار، ماسه سنگ، کلمنیت، دولومیت و دیگر مواد معدنی اشاره کرد. در ادامه این فرایند مواد مایع را از بوشینگ‌هایی عبور می‌دهند که مجموعه‌ای از سوراخ‌های کوچک هستند. به دنبال این عبور دادن رشته‌هایی تولید خواهد شد که بایستی از محلول‌های شیمیایی عبور داده شود و به آن کاملاً آغشته شوند. لازم به ذکر است که ترکیبات این محلول شیمیایی قابل توضیح نیست چرا که جز رازهای هر کارخانه تولیدی است. در ادامه این رشته‌های آغشته شده به محلول شیمیایی باید به مدت 24 ساعت در سردخانه نگهداری شوند تا این مواد تثبیت گردد. برای اطمینان از فرایند تولید، پوشش دهی این ماده شیمیایی را بر روی رشته‌ها بررسی می‌کنند تا در صورتی که پوشش دهی به خوبی صورت نگرفته بود مجدداً آن را وارد فرایند تولید کنند.

قیمت و خرید پارچه فایبرگلاس

امروزه شاهد تولید انواع پارچه نسوز فایبرگلاس در ضخامت‌ها و رنگ‌های مختلفی هستیم. همچنین این پارچه در بافت‌های مختلفی نیز وجود دارد که با توجه به نوع استفاده، می‌توان نوع بافت آن را انتخاب کرد. طبیعتا هنگام خرید پارچه فایبر گلاس با قیمت های مختلف مواجه خواهید شد! چرا که مسائلی همانند ضخامت و رنگ و نوع بافت بر روی قیمت این نوع پارچه نسوز اثر گذار هستند. شما می‌توانید با در نظر گرفتن نیاز خود و کاربردی که پارچه فایبرگلاس را به آن منظور تهیه می‌کنید پارامترهای مختلفی را در پارچه تغییر دهید تا به قیمت مورد نظر شما برسد. لازم به ذکر است که قیمت بالاتر پارچه نشان از کیفیت بیشتر پارچه مورد نظر شما است.

البته با توجه به پیشرفت صنعت در تولید انواع پارچه فایبرگلاس موادی به منظور تقویت این نوع از پارچه‌های نسوز استفاده می‌شود که باعث می گردد در موارد مختلفی به کار گرفته شوند. از جمله موادی که توسط آنها این پارچه نسوز تقویت می‌شود روکش‌های آلومینیومی و سیم‌های فولادی است که به طور مستقیم توانسته‌اند روی قیمت این محصول اثر بگذارند. البته به طور بسیار واضحی ابعاد تولیدی مانند طول و عرض پارچه نسوز بر روی قیمت اثرگذار هستند. لازم به ذکر است که شرکت‌های مختلف تولید کننده پارچه نسوز این پارچه را در کیفیت‌های مختلفی تولید می‌کنند که این کیفیت‌ها دارای قیمت‌های گوناگونی هستند و طبیعتاً هر چقدر که کیفیت پارچه بیشتر شود، قیمت آن نیز بیشتر می‌شود. برای اطلاع از شرایط خرید و قیمت همین الان با ما تماس بگیرید.

همان‌طور که متوجه شدید پارچه‌های نسوز انواع مختلفی دارند که در این میان پارچه نسوز فایبر گلاس به دلیل مزایا و ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد بسیار پرکاربرد است و مورد استفاده صنعتگران مختلف قرار می‌گیرد. پارچه نسوز از نوع فایبر گلاس به دلیل ساختار و الیاف ویژه‌ای که در تولید آن استفاده شده است فقط در برابر حرارت مقاوم نیست، بلکه مقاومت‌های مکانیکی و الکتریکی نیز دارد و همین موضوع باعث شده است که در موارد متعدد و متنوعی به کار گرفته شود. شما می‌توانید پارچه نسوز از نوع فایبر گلاس در انواع سایزها و رنگ‌ها و کیفیت‌ها و با توجه به نوع نیاز خود را از ما خریداری کنید.

سوالات متداول:

پارچه نسوز فایبرگلاس چیست؟

پارچه نسوز فایبرگلاس از الیاف شیشه‌ای بافته شده و سپس با پوشش‌های خاصی تحت فشار و دما مناسب مورد پردازش قرار می‌گیرد تا ویژگی‌های نسوز و مقاومتی بالا را بدست آورد.

کاربردهای اصلی پارچه نسوز فایبرگلاس چیست؟

این پارچه در بسیاری از صنایع استفاده می‌شود، از جمله در صنایع هوافضا، خودروسازی، ساخت و ساز، و صنایع شیمیایی. کاربردهای آن شامل پوشش‌دهی برای عایق حرارتی در مقابل حرارت، آتش، و مواد شیمیایی است.

آیا پارچه فایبر گلاس در برابر حرارت و آتش مقاوم است؟

بله، پارچه فایبر گلاس به طور کلی دارای مقاومت به حرارت و آتش است. الیاف گلاس که از مواد معدنی سیلیسیمی ساخته شده‌اند، معمولاً مقاومت حرارتی بالایی دارند. این خصوصیت آنها را برای کاربردهایی که نیاز به مقاومت در برابر دماهای بالا دارند، مناسب می‌کند.

همچنین، پارچه‌های فایبر گلاس می‌توانند در دماهای بالا عمل کنند و مقاومت به حرارت تا 700-800 درجه سانتیگراد را داشته باشند، بسته به نوع الیاف و ساختار آن‌ها.

 

4.8/5 (13 نظر)

12 دیدگاه در “پارچه‌ فایبرگلاس + خرید با بهترین قیمت✅

  1. ایوب گفت:

    سلام من 10 متر پارچه فایبرگلاس میخوام لطفا بگید چجوری میتونم بخرم.

    1. حسین جلالی روشن گفت:

      سلام لطفا با شماره 09123404328 تماس بگیرید.

    2. علی ذاکری گفت:

      سلام . من دو تا رول دارم که از یکیش مقداری برش خورده ، میتوانم برای برای شما هم به مقدار لازم برش بزنم .
      نسوز از الیاف شیشه به عرض ۸۰ سانت هست . اگر خواستید تماس بگیرید در خدمتم . ۰۹۲۱۲۱۶۸۸۰۱ ذاکری

  2. محمد گفت:

    سلام خواستم بابت ارسال به موقع و محصول خوبتون تشکر کنم.

  3. غلامرضا گفت:

    عالی بود

  4. محمد گفت:

    سلام قیمت هر متر میگید

  5. احمد موسوی گفت:

    سلام.
    میخواستم بدونم پارچه فایبرگلاس شما تا چه میزان در برابر آتش و حرارت مقاومت میکنه؟؟

    1. کارشناس صنعت نسوز گفت:

      درود بر شما.
      پارچه فایبرگلاس فروشگاه صنعت نسوز تا 550 درجه سانتی گراد تحمل گرما را دارد. در ضمن برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان میتونید با ما در تماس باشید.

  6. محمود اکبرآبادی گفت:

    وقت بخیر. پارچه فایبرگلاس رو میشه در محیطی که آب و رطوبت زیاد وجود داره استفاده کرد؟ به عنوان مثال در صنایع دریایی و کشتی سازی هم میشه استفاده کرد یا خیر؟

    1. کارشناس صنعت نسوز گفت:

      سلام.
      بله یکی از ویژگی های پارچه فایبرگلاس نسوز مقاومت در برابر رطوبت هست.

  7. nazanin گفت:

    درود. برای عایق بندی کوره های صنعتی به پارچه نسوز فایبرگلاسی نیاز داریم که توانایی تحمل دمای بالا رو داشته باشه. از طرفی به دلیل طراحی کوره ها نباید ضخامت خیلی بالایی داشته باشه. آیا برای این موضوع پیشنهادی دارید؟

    1. کارشناس صنعت نسوز گفت:

      درود بر شما.
      بله برای این مورد هم پارچه فایبرگلاس خاصی وجود داره که برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *