پلیمر نسوز

ورق پلی آمید PA6G خرید با قیمت و کیفیت عالی

ورق پلی آمید

ورق پلی آمید

از مهم‌ترین پلمیر‌های صنعتی می‌توان به ورق پلی آمید اشاره کرد که با نام‌های نایلون (Nylon 6) یا ارتالون (Ertalon) نیز شناخته می‌شود. این ورق‌ها با ویژگی‌های به‌خصوص خود، کارایی بسیاری در صنایع مختلف دارند؛ از این ویژگی‌ها می‌توان به مقاومت در برابر ضربه، ضد سایش بودن و رنگ روشن (کرم) آن اشاره کرد. اگر قصد خرید ورق پلی آمید را دارید، ما توضیحات لازم و راهنمای جامع خرید آن را در این مطلب برایتان آماده کرده‌ایم. اما برای خرید میلگرد پلی آمید به صفحه مخصوص آن مراجعه کنید.

ورق پلی آمید PA6G

نکات ضروری قبل از خرید ورق پلی آمید

قبل از خرید ورق ضد سایش پلی آمید PA6G، بهتر است با ساختار شیمیایی نایلون ۶ آشنا شوید. ساختار شیمیایی پلی آمیدها شامل پیوندهای پی در پی از (-CO-NH-) است که به دلیل داشتن تعادل فرمول مولکولی، در رده‌ اصلی ترموپلاستیک‌های مهندسی شده با ویژگی‌های منحصر به فرد قرار می‌گیرند. شرکت‌های تولیدکننده‌ ورق ضد سایش پلی آمید تلاش می‌کنند این جنس را به کاربردی‌ترین متریال صنعت تبدیل کنند.

نایلون ۶ یا پلی آمید یک پلیمر آب‌دوست است که اگر در شرایط مرطوب و سیال قرار بگیرد، به نسبت فشار و مقدار مایعی که جذب می‌کند، رشد خواهد داشت. در این شرایط، می‌توانیم از ورقه‌های جایگیزین پلی آمید استفاده کنیم. ورق پلی آمید اصلی، در کشورهای اروپایی مثل بلژیک، اتریش و به‌خصوص آلمان با رنگ کرم تولید می‌شوند؛ بر خلاف بیشتر ورق‌های پلی آمیدی تولید چین که با رنگ سفید هستند.

برای تعیین کیفیت ورق‌های پلی آمیدی، عواملی مانند روش تولید، برند تولید‌کننده و کشور سازنده نیز تاثیرگذار است. ضخامت ورق ضد سایش پلی آمید ۶ بین ۱ میلیمتر تا ۱۵۰ میلیمتر متغیر است. عملاً، توانایی تولید ضخامت‌های بالای ۱۰۰ میلیمتر این محصول را فقط کشورهای اروپایی خصوصا کشور آلمان دارند.

ویژگی‌های ورق پلی آمید PA6G

ورق ضد سایش پلی آمید PA6G ویژگی‌هایی دارد که آن را در استفاده از صنایع مختلف پیشگام ساخته‌اند.

  • مقاومت بالا در برابر کهنگی و ساییدگی
  • آسان‌سازی فرآیند روغن‌کاری و کاهش هزینه‌ها
  • ضریب اصطکاک پایین
  • مقاومت کششی بالا
  • مقاومت در برابر بخار و حرارت

 

ورق پلی آمید

مهم‌ترین کاربردهای ورق پلی آمید PA6G در صنایع

یکی دیگر از نام‌های این ورق‌ها، پلاستیک مهندسی است که به دلیل خواص ویژه آن، در صنایع مختلفی کارآمد است. مهم‌ترین کاربردهای ورق ضد سایش پلی آمید به شرح زیر هستند:

  • استفاده در مخازن نگهداری به علت لغزندگی بالا
  • جایگزین دائمی فولاد در تولید قطعات خودرو مثل چرخ‌دنده، قسمت‌های پوششی سوخت موتور و قطعات قفل

مزایا و معایب ورق پلی آمید PA6G

از مزایا و معایب مورد توجه در خرید ورق‌ پلی آمید می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

مزایا و خواص اصلی 

  • مقاومت بالا، حتی با وجود دمای پایین، در برابر ضربه
  • دوام در برابر حرارت بالا
  • جریان‌پذیری بالا و موثر در پردازش
  • مقاومت بالا در سوخت و روغن
  • مقاوم در برابر هرگونه سایش و فرسایش
  • عایق الکتریکی عالی

معایب ورق پلی آمید PA6G

  • جذب حلال‌های قطبی و اسیدهای معدنی با میزان اسیدیته بالا
  • جذب آب زیاد و ایجاد محدودیت در استفاده

قیمت جهانی خرید ورق پلی آمید

ورق پلی آمید یکی از مواد پلمیری وارداتی است که از کشورهای اروپایی مثل ایتالیا، آلمان، بلژیک، انگلیس و گاهی حتی کشور چین و کشور هند (در حجم‌های پایین) وارد ایران می‌شود. این ورق‌ها در کشورهای فوق با قیمت پایین‌تری در مقایسه با داخل ایران عرضه می‌شوند. اما باید به این نکته توجه داشت که هزینه‌های حمل‌و‌نقل و هزینه‌های بالای گمرکی باعث افزایش قیمت می‌شوند.

معیار قیمت‌گذاری در خرید ورق پلی آمید PA6G

بسته به نوسانات قیمت ارز، قیمت خرید ورق پلی آمید نیز تغییر می‌کند. در صورتی که قیمت ارز افزایش پیدا کند، قیمت مواد اولیه وارداتی نیز افزایش خواهد یافت و در صورت کاهش، قیمت آن رو به کاهش خواهد رفت.

قیمت هر کیلو ورق ضد سایش پلی آمید تولید شده اصل (تولیدی آلمان) بر اساس ضخامت ورق به سه دسته تقسیم می‌شود. قیمت ورق های پلی آمید آلمانی زیر ۱۰ میلیمتر نسبت به قیمت ورق های پلی امید بالای ۱۵ میلیمتر کمتر است. همچنین قیمت هر کیلو ورق با ضخامت ۱۰، ۱۲ و ۱۵ میلیمتر تفاوت زیادی با دو دسته قبلی دارد. اما این امر در قیمت ورق پلی آمید تولید شده در چین و کره صدق نمی‌کند.

تفاوت قیمتی ورق تولید شده در چین و کره در ضخامت‌های بالای ۱۰ میلیمتر است و تنها دو نرخ دارند. به دلیل قیمت ارزان میلگرد و ورق پلی آمید تولید شده در کره و چین، این محصولات طرفداران زیادی در شهرهای مختلف صنعتی ایران مثل بازارهای تهران، مشهد، اصفهان، عسلویه و شیراز و حتی تبریز جذب کرده‌اند.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت ورق پلی آمید PA6G

قیمت این ورق ضد سایش، بیشتر از دیگر پلیمرها است (پلی اتیلن، پلی یورتان و ای‌بی‌اس). دلیل این امر، قابلیت‌های بیشتر ورقه پلی آمید از نظر مکانیکی و شیمیایی است. ورق‌های پلی آمید درجه سختی و دوام بیشتری دارند و در برابر عوامل خارجی فیزیکی و شیمیایی مقاوم‌تر هستند. همین موضوع باعث شده است از این ورق‌ها به‌عنوان جایگزین دائم فولاد در بسیاری از صنایع استفاده شود. قیمت این ورق‌ها به عوامل مختلفی وابسته است. این عوامل شامل موارد زیر می‌شود:

ضخامت ورق ضد سایش پلی آمید

همانطور که اشاره شد، ضخامت ورقه‌ پلی آمید متغیر و قابل خرید است. بر اساس ضخامت، وزن هر ورق نیز متغیر خواهد بود که همین امر روی قیمت ورق تاثیر بسیاری می‌گذارد. خرید ورق پلی آمید در ضخامت‌های ۱۰، ۲۰، ۳۰، ۴۰ و ۵۰ میلیمتر امکان‌پذیر است و هرکدام برای یک کاربرد متفاوت، استفاده می‌شود. برای خرید ورق با ضخامت مناسب کار خود حتما با مشاور مخصوص فروش صحبت کنید.

خرید عمده ورق ضد سایش پلی آمید PA6G

از عوامل تاثیرگذار بر قیمت خرید ورق پلی آمید، عمده یا جزئی خریدن آن است. اگر مستقیما از فروشنده یا واردکننده خرید کنید، خرید به صورت عمده، قیمت کمتری خواهد داشت.

قیمت اینترنتی خرید ورق پلی آمید

خرید و سفارش ورق ضد سایش پلی آمید به صورت اینترنتی به‌صرفه‌تر از خرید مستقیم از بازار است. از نکات مهم در خریدهای اینترنتی این است که شما می‌توانید از تخفیفات مختلف فروشگاه موردنظر مطلع شوید و با قیمت کمتری ورق پلی آمید خود را تهیه کنید. همچنین دیگر زحمت ارسال و حمل‌و‌نقل ورق را نخواهید داشت.

سوالات متداول:

ورق پلی آمید چه ویژگی‌هایی دارد؟

ورق‌های پلی آمید معمولاً دارای مقاومت بالا در برابر سایش، مقاومت در برابر حرارت و سرما، مقاومت در برابر مواد شیمیایی، و خواص الکتریکی مناسبی هستند.

ورق پلی آمید در برابر حرارت مقاوم است؟

بله، ورق‌های پلی آمید معمولاً دارای مقاومت در برابر حرارت بالا هستند و می‌توانند در دماهای بالا بدون تغییر شکل یا تخریب استفاده شوند.

ورق پلی آمید به صورت سفارشی تولید می‌شود؟

بله، ورق‌های پلی آمید معمولاً به صورت سفارشی تولید می‌شوند و بر اساس نیازهای مشتری در ابعاد و ویژگی‌های مختلف تولید میشوند.

کاربردهای ورق پلی آمید PA6G چیست؟

این ورق‌ها در تولید قطعات مقاوم و سخت برای صنایع مختلف از جمله خودروسازی، صنایع الکترونیک، و ساخت و سازهای صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. مثال‌هایی از کاربردها شامل قطعات مکانیکی، دستگاه‌های پمپاژ، و ابزارهای مقاوم به ضربه هستند.

آیا می‌توان ورق پلی آمید PA6G را جوشکاری کرد؟

بله، ورق پلی آمید PA6G معمولاً قابلیت جوشکاری با روش‌هایی نظیر جوشکاری حرارتی و جوشکاری مکانیکی را دارد.

جمع‌بندی

ورق پلی آمید PA6G یکی از پلیمرهای محبوب صنعتی است که با ویژگی‌های مخصوص خود توانسته است جایگزین دائم و مناسبی برای فولاد باشد. چراکه هم هزینه‌ها کاهش می‌یابند هم با خواص خود، کیفیت کارهای صنعتی و تجاری را بهبود می‌بخشد. تنها نکته ضروری، اعتماد کامل به فروشنده و خرید از فروشگاه معتبر است تا بتوانید بهترین کیفیت را تجربه کنید. برای خرید ورق پلی آمید حتما با مشاور معتمد این زمینه گفتگو کنید.

5/5 (8 نظر)

11 دیدگاه در “ورق پلی آمید PA6G خرید با قیمت و کیفیت عالی

  1. محمد طالبی گفت:

    خیلی ممنون از توضیحاتون خوبتون

  2. اسماعیل شجاعی گفت:

    راهنمایی هاتون هنگام مشاوره تلفنی عالی بود.

  3. حسنا عزیزی گفت:

    تجربه لذت بخش همکاری با صنعت نسوز رو فراموش نمیکنم. ممنون از شما و فعالیتتون در این حوزه

  4. روح الله عابدی گفت:

    مطالب بی نظیری دارید.

  5. حدیثه مهرابی گفت:

    عالی بود. حرف ندارید.

  6. امیر ابراهیمی گفت:

    مثل همیشه عالی و کاربردی

  7. صادق طاهری گفت:

    خیلی سایت خوبی دارین.

  8. جلال عبدالهی گفت:

    منابع این مطلب کجاست؟

  9. محمدعلی عبدالهی گفت:

    شما پیج اینستا هم دارین؟

  10. محمدرضا گنجی گفت:

    مطلب بسیار خوبی بود همکار گرامی

  11. پریسا رنجبر گفت:

    سلام عالی بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *