پکینگ‌های نسوز

پکینگ سرامیکی { نسوز } + معرفی و خرید ✔️

پکینگ فایبر سرامیک

پکینگ‌ نسوز که با نام طناب نسوز نیز معروف است، از نخ‌ها‌یی با مقاومت حرارتی بالا تولید می‌شود. علاوه بر مقاومت حرارتی بالا، این نوع پکینگ‌ها‌ می‌توانند دوام خوبی در برابر انواع آسیب‌ها‌ی مکانیکی چون فشار و کشش، مواد شیمیایی، حرارت و ... داشته باشند. به همین دلیل و با توجه به ساختار مقاومشان از این نوع پکینگ‌ها‌ در صنایع مختلفی مانند صنعت پتروشیمی، نیروگاه‌ها‌ی تبدیل انرژی، صنایع دریایی و کشتی سازی، آب بندی وسایل مختلف مثل پمپ و ...، بسته بندی مکانیکی و ... استفاده می‌شود. یکی از انواع پکینگ‌ها‌ پکینگ سرامیکی نسوز است که در این مقاله به معرفی آن و موارد کاربرد پکینگ سرامیکی می‌پردازیم.

فایبرسرامیک چیست؟

این ماده از یک ماده فیبر فوق العاده پایدار ساخته شده است که نرم، غیر تحریک کننده، غیر خطرناک است و توسط سازمان بهداشت جهانی یا محدودیت های اتحادیه اروپا محدود نشده است.

این الیاف مقاوم در برابر حرارت با استفاده از فناوری پیشرفته فیبر شیمیایی تولید می شوند. آنها به همراه درصد کمی از الیاف شیشه و تقویت کننده سیم Inconel در یک نخ انعطاف پذیر چرخانده می شوند.

نخ فایبر سرامیک، طناب، پارچه فاقد عوامل آلی یا مواد افزودنی فرآوری است. بنابراین خواص فیزیکی و شیمیایی خود را در دماهای بسیار بالا حفظ می کند و مانند بسیاری از سرامیک های معمولی به مواد خطرناک تجزیه نمی شود.

با پکینگ سرامیکی نسوز بیشتر آشنا شوید

همانطور که از نام پکینگ‌ها‌ی سرامیکی مشخص است، از الیاف سرامیک ساخته می‌شوند. سرامیک در واقع یک ماده معدنی به حساب می‌آید که ماهیتی غیر فلزی دارد. در اغلب موارد این پکینگ‌ها‌ به شکل دو مقطع مربع و گرد فرآوری می‌شوند. سایز مربوط به پکینگ‌ها‌ی سرامیکی نیز حدودا 3 الی 100 میلی‌متر است. به دلیل ماهیت خاص پکینگ‌ها‌ی سرامیکی، می‌توان آن‌ها‌ را در ترکیب با سیم‌ها‌ی استنلس استیل و اینکنل استفاده کرد.

  • پکینگ فایبر سرامیک دایره‌ای: در این نوع پکینگ، الیاف سرامیکی حول یک هسته بافته شدند و پوششی دایره‌ای دارند. به دلیل انعطاف‌پذیری بالا و استحکام زیاد، از این نوع پکینگ در آب‌بندی، بسته‌بندی، استفاده به عنوان واشر و... بهره برده می‌شود.
  • پکینگ فایبر سرامیک مستطیلی: این نوع پکینگ‌ها‌ از نخ‌ها‌ی سرامیکی تقویت‌شده‌ای تشکیل شده‌اند که همین امر باعث شده استحکام کششی کلی پکینگ بسیار بالا باشد. این طناب‌ها‌ می‌توانند در دماهای بالا تا 1260 درجه سانتی گراد مقاوم باقی بمانند. استحکام مکانیکی بالای این نوع پکینگ نیز از دیگر ویژگی‌ها‌ی منحصر به فرد آن‌ها‌ است.

پکینگ سرامیکی نسوز در چه مواردی استفاده می‌شود؟

 این نوع پکینگ‌ها‌ مانند سایر انواع پکینگ دارای مقاومت بالایی در برابر تغییرات حرارتی و همچنین اسیدی هستند. جالب است بدانید که پکینگ‌ها‌ی سرامیکی توان تحمل دما تا بیش از 800 درجه سانتی گراد را دارند. بنابراین و با توجه به ویژگی‌ها‌ی خاصی که دارند می‌توان انتظار داشت در محیط‌هایی با تغییرات شدید پی اچ و حرارت مقاومت زیادی از خود نشان دهند.

پکینگ سرامیکی نسوز یکی از مهم ترین اجزای برج‌ها‌ی تقطیر است. از آن‌ها برای به وجود آمدن یک سطح تماس مشخص و مقاوم مابین فازهای مختلف مواد استفاده می‌شود. برای مثال از پکینگ سرامیکی برای ایجاد سطح تماس بین دو فاز مایع، دو فاز گاز و مایع و ... بهره‌برداری می‌شود. با توجه به نوع ساختار مقاوم پکینگ سرامیکی، پکینگ‌ها‌ در واکنش مربوطه در برج تقطیر وارد نمی‌شوند و در طول واکنش تفکیک بین فاز‌ها‌ را حفظ می‌کنند. آن‌ها میزان سطح بین دو فاز را افزایش داده و باعث می‌شوند زمان تماس بین دو فاز نیز بیشتر شود. در نتیجه راندمان واکنش را در طی بازه زمانی مشخص زیاد می‌کنند. پکینگ سرامیکی در صنایع مختلفی نظیر صنایع قند و شکر، نوشابه سازی، پتروشیمی و ... کاربرد دارند.

پکینگ‌ها‌ی نسوز چه ویژگی‌ها‌ی منحصر به فردی دارند؟

هر کدام از پکینگ‌ها‌ی نسوز ساختار متفاوتی داشته و بنابراین ویژگی‌ها‌ی خاص خود را دارند. اما برخی از ویژگی‌ها‌ به طور کلی در آن‌ها‌ مشترک بوده و می‌توان از آن‌ها به عنوان خصوصیات کلی پکینگ‌ها‌ی نسوز نام برد. در ادامه به ویژگی‌های‌ کلی پکینگ‌ها‌ی نسوز اشاره می‌کنیم.

  • با توجه به ساختار مقاومشان قابلیت استفاده در حرارت بسیار زیاد یا بسیار کم را دارند. پکینگ‌ها‌ی نسوز می‌توانند دمای منفی 200 تا مثبت 1200 درجه سانتی گراد را تحمل کنند و هدایت حرارتی بسیارکمی داشته و غیر قابل احتراق نیز هستند.
  • مستحکم بوده و در برابر آسیب‌ها‌ی مکانیکی چون سایش و کشش مقاومت بالایی دارند.
  • در برابر انواع خوردگی مستحکم بوده و به مرور زمان فرسوده نمی‌شوند.
  • دارای انعطاف پذیری زیادی بوده و امکان استفاده از آن‌ها‌ در موارد مختلف میسر است.
  • وزن سبک پکینگ و عاری بودن از هر گونه گرد و غبار نیز از دیگر ویژگی‌ها‌ی آن‌ها‌ است که باعث شده نصب راحتی داشته باشند.

نتیجه: پکینگ الیاف سرامیکی برای تجهیزات آب بندی و آب بندی دریچه با دمای بالا و فشار بالا مانند پردازش فلز، درب کوره با دمای بالا دیگ بخار، دمای بالا، دستگاه فشار بالا، پمپ، مناسب است. می تواند به طور گسترده در صنایع شیمیایی، برق استفاده شود. 

نمونه پکینگ فایبر سرامیک به همراه محدوده دمایی

مشخصات پکینگ سرامیک فایبر

جنس: الیاف سرامیکی
مقاومت در برابر دما: 800 درجه سانتیگراد - 1200 درجه سانتیگراد.
فشار: 3-15 Mpa
PH: از 3 تا 14
ویژگی ها: مقاوم در برابر درجه حرارت بالا، تقویت سیم فولادی داخلی، وزن سبک، عملکرد عایق حرارتی خوب.

ملاحظات بهداشتی و ایمنی

متوسط قطر الیاف معدنی مورد استفاده در محصول Hi-Temp الیاف سرامیکی 9 میکرومتر است که برای سلامتی غیر خطرناک تلقی می شود. سازمان بهداشت جهانی یا اتحادیه اروپا در طول نگهداری، جابجایی و استفاده معمولی محصول به هیچ گونه محافظتی برای تنفس، چشم، دست یا بدن نیاز ندارد.

لطفاً توجه داشته باشید که الیاف سرامیکی معمولی، همانطور که اغلب در ساخت بسته‌بندی‌های فشاری با دمای بسیار بالا استفاده می‌شود، حدود 3 میکرومتر قطر دارند. این الیاف بسیار ظریف در حال حاضر برای سلامتی خطرناک در نظر گرفته می‌شوند و محدودیت‌های سازمان جهانی بهداشت و اتحادیه اروپا برای محصولات حاوی آنها اعمال می‌شود.

دمای کارکرد محصول

حداکثر دما (ثابت): +1000 درجه سانتی گراد
حداکثر دما (منقطع): +1100 درجه سانتیگراد
حداقل دمای کار: -50 درجه سانتیگراد

سخن آخر

پکینگ‌ها‌ی نسوز در انواع مختلفی از مواد فرآوری می‌شوند. ویژگی‌ها‌ی منحصر به فرد این پکینگ‌ها‌ مربوط به جنس مواد سازنده آن‌ها‌ بوده است. یکی از انواع آن‌ها، پکینگ سرامیکی نسوز است که استفاده گسترده ای در صنعت دارد. در این مقاله راجع به ویژگی‌ها‌ی خاص پکینگ سرامیکی و انواع کاربرد آن صحبت شد.

خرید پکینگ سرامیکی

برای سفارش و خرید کافی است با فروشگاه صنعت نسوز تماس بگیرید.

سفارشات صنعت نسوز در سریع ترین زمان ممکن ارسال خواهند شد.

فروشگاه صنعت نسوز آماده ارائه انواع محصولات وارداتی و داخلی با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت است.

برای مشاهده سایر محصولات کلیک کنید:

  1. پکینگ فایبرگلاس
  2. پکینگ تفلون گرافیت
  3. پکینگ فایبر سرامیک
  4. پکینگ گرافیت خالص

منابع:

https://www.ebay.co.uk

https://www.ptfegraphite.com.

https://www.directindustry.com

0/5 (0 نظر)

11 دیدگاه در “پکینگ سرامیکی { نسوز } + معرفی و خرید ✔️

  1. کیانا غلامی گفت:

    مطلب تخصصی و درجه 1. ممنون از شما 👌🏻

  2. زهرا ایمانی گفت:

    منابع این مطلب کجاست؟

  3. مهلا حجتی گفت:

    محتوای خیلی خوبی بود

  4. مهلا بهرامی گفت:

    واقعا ارزش وقت گذاشتن و خوندن داشت!

  5. بهاره رضایی گفت:

    من یکی از کاربران دائمی سایت شما هستم. ممنون بابت مطالب تخصصیتون

  6. مهلا فراهانی گفت:

    متشکرم

  7. رسول بهاور گفت:

    سلام عالی بود.

  8. عباس براتی گفت:

    مطلبتون بسیار مفید بود.

  9. نسترن پارسا گفت:

    خیلی دنبال این اطلاعات بودم. ممنون واقعا.

  10. مصطفی میری گفت:

    این موضوع رو خیلی خوب پوشش دادید. افرین به شما

  11. ایمان انصاری گفت:

    میشه مطلب رو توی وبلاگ خودم بزارم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *