پکینگ‌های نسوز

پکینگ فایبرگلاس نسوز + {معرفی کامل} ✔️

پکینگ نسوز فایبرگلاس

 

امروزه با پیشرفت علم در زمینه‌های مختلف، صنعتگران همواره به دنبال استفاده از ترکیباتی کاربردی، برای دستیابی به خصوصیات ویژه هستند. شاید پیش‌ازاین، انتخاب طناب یا الیافی که بتواند نیاز صنایع مختلف را ازنظر، مقاومت برآورده کند، کمی چالش‌برانگیز بود؛ اما با پیدایش پکینگ فایبرگلاس، انعطاف و استحکام مطلوب برای پروژه‌های مختلف، به‌راحتی فراهم می‌شود. برای آشنایی بیشتر با ترکیبات و کاربرد پکینگ‌های فایبرگلاس، در ادامه با ما همراه باشید.

پکینگ فایبرگلاس چیست؟

پکینگ فایبرگلاس از فشرده‌سازی و بافت محکم نخ فایبرگلاس، در قطرهایی حدود 1.8 تا 2 اینچ، تولید می‌شود؛ این ترکیب درنهایت باعث ارائه ویژگی انعطاف‌پذیری و مقاومت حرارتی منحصربه‌فرد، در پکینگ خواهد شد. پکینگ یا بافت فایبرگلاس را می‌توان در دماهای بالا مانند هوا، بخار، آب، سیالات و گازهای داغ و...، استفاده کرد؛ بی‌آنکه به بافت محصول، آسیبی وارد شود. پکینگ یا طناب فایبرگلاس را می‌توانید در محیط‌های صنعتی، بسته‌بندی محصولات ویژه، عایق‌بندی محیط‌های شیمایی، کوره‌ها و...، مشاهده کنید.

مواد سازنده پکینگ فایبرگلاس

برخی از پکینگ‌های فایبرگلاس از شیشه‌های الکترونیکی ساخته‌شده‌اند؛ این مواد به‌طور استاندارد از اکسیدهای سیلیکون، آلومینیوم، کلسیم، منیزیم و بور به دست می‌آیند و در اکثر الیاف شیشه‌ای یافت می‌شوند. شیشه‌های الکترونیکی به‌کاررفته در بافت فایبرگلاس خصوصیات ویژه‌ای به آن می‌بخشند که درنهایت کارایی پکینگ را تا حدود زیادی افزایش می‌دهد. در ادامه به بیان برخی از این خصوصیات خواهیم پرداخت:

  • افزایش مقاومت شیمیایی
  • افزایش استحکام دی‌الکتریک
  • افزایش استحکام کششی
  • افزایش مقاومت حرارتی

کاربرد های 4 گانه پکینگ فایبرگلاس

مزایای پکینگ فایبرگلاس

پکینگ های فایبرگلاس با ساختار متراکم، صاف و پایداری که دارند، می‌توانند مزایای زیادی را در کاربردهای مختلف که در آن‌ها مقاومت در برابر سایش مکانیکی و فشار نیاز است، ارائه دهند. در ادامه می‌توانید با برخی از مزایای پکینگ‌های فایبرگلاس، آشنا شوید:

  • پکینگ‌های فایبرگلاس دارای ترکیبات ویژه‌ای هستند که به آن‌ها مقاومت حرارتی بالایی می‌بخشد. درواقع این پکینگ‌ها در دماهای بالا و نوسانات مختلف، شکل، اندازه و انعطاف‌پذیری خود را حفظ می‌کنند.
  • ترکیبات شیمیایی به‌کاررفته در پکینگ‌های فایبرگلاس، مقاومت شیمیایی این محصول را بالا می‌برد؛ درنتیجه این پکینگ‌ها از مقاومت بالایی در برابر عناصر خورنده، برخوردارند.
  • پکینگ‌های فایبرگلاس دارای ویژگی سازگاری و دوام بالا هستند و در برابر اکثر اسیدها و بازها، مقاومتی بالا و بدون تغییر در ساختار، ارائه می‌دهند.
  • پکینگ یا بافت فایبرگلاس نسبت به نمونه‌های مشابه، محصولی به‌صرفه و اقتصادی است و نسبت به کاربرد و مزایایی که در پروژه‌های مختلف ایجاد می‌کند، ارزشی بیش از قیمت سرمایه‌گذاری شده، دارد.
  • بافت فایبرگلاس دارای ترکیباتی ایمن و بی‌خطر است و برای انسان و طبیعت، ضرری ندارد؛ ازاین‌رو می‌توان این محصولات را جایگزین نمونه‌های مضر و حساسیت‌زا کرد.
  • این محصول غیرقابل اشتعال بوده و در برابر مواد شیمایی آتش‌زا، مقاوم است.
  • پکینگ‌های فایبرگلاس از رشد باکتری و کپک‌ها جلوگیری کرده و ماندگاری بالایی ارائه می‌کنند.

کاربردهای پکینگ فایبرگلاس

پیش‌ازاین با ویژگی و مزایای پکینگ‌های فایبرگلاس آشنا شدید؛ اما این محصول شگفت‌انگیز چه کاربردهایی دارد؟ درواقع خصوصیات ویژه پکینگ فایبرگلاس باعث شده است که شکل‌پذیری و استحکام مکانیکی، شیمایی و حرارتی مطلوب برای طیف گسترده‌ای از صنایع را ارائه دهد. در ادامه می‌توانید با برخی کاربردهای رایج پکینگ یا طناب فایبرگلاس آشنا شوید:

  • عملکرد به‌عنوان درزگیر

پکینگ‌های فایبرگلاس می‌توانند به‌عنوان درزگیری با اشکال و اندازه‌های مختلف، در کوره‌های صنعتی به کار بروند. چراکه این محصولات در برابر دمای بالا مقاومت مطلوبی ارائه می‌دهند و به‌راحتی قابل تعویض‌اند. این بافت‌ها را می‌توان به هر اندازه‌ای، برای قرارگیری در سطحی خاص، شکل داد.

  • استفاده در بسته‌بندی‌های صنعتی

در بسته‌بندی‌های صنعتی از موادی انعطاف‌پذیر با مقاومت بالا در برابر عوامل محیطی و صنعتی، استفاده می‌شود. به‌منظور آب‌بندی دریچه محصولات صنعتی، پمپ‌ها، تجهیزات چرخشی و...، به موادی انعطاف‌پذیر نیاز است و طناب فایبرگلاس این نیاز را به‌خوبی برطرف می‌کند.

پکینگ‌های فایبرگلاس بهترین انتخاب برای بسته‌بندی‌های صنعتی هستند، چراکه محصولات صنعتی عموماً به مقاومت سایشی و محافظت بالایی نیاز دارد. پکینگ‌های فایبرگلاس می‌توانند مقاومت، استحکام و شکل‌دهی موردنیاز در انواع بسته‌بندی‌های صنعتی فراهم کرده و به‌خوبی از محصول پشتیبانی می‌کنند.

جمع‌بندی

به‌طورکلی از پکینگ فایبرگلاس می‌توان به‌عنوان یکی از کاربردی‌ترین محصولات در شرایط ویژه صنعتی مانند دمای بالا، محیط‌های اسیدی، فشار بالا و...، استفاده کرد. این پکینگ می‌تواند به‌خوبی مقاومت موردنیاز را بدون بروز آسیب ساختاری، فراهم کند و مزایای مختلفی را در پروژه‌های مختلف ارائه دهد. درنهایت باید توجه داشته باشید که کیفیت مهم‌ترین عامل در انتخاب انواع محصولات صنعتی است؛ بنابراین برای خرید پکینگ‌های فایبرگلاس، حتماً به مراجع معتبر و تخصصی مراجعه کنید.

هر  پکینگ نسوز ویژگی، کارایی و کاربرد خاص خود را دارد. بنابراین اگر میخواهید پکینگ نسوز مناسب انتخاب کنید توصیه می کنیم به بخش خرید پکینگ نسوز مراجعه فرمایید.

خرید پکینگ فایبر گلاس

برای سفارش و خرید پکینگ فایبرگلاس نسوز کافی است با فروشگاه صنعت نسوز تماس بگیرید.

سفارشات فروشگاه صنعت نسوز در سریع ترین زمان ممکن ارسال خواهند شد.

همچنین می توانید برای اطلاعات بیشتر و مشاوره در مورد سایر محصولات ( نوار نسوز، پارچه نسوز، ورق نسوز ، واشر نسوز و ...) از مشاوره رایگان صنعت نسوز استفاده کنید. به این منظور کافی است با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

 

پکینگ فایبرگلاس برای چه مواردی استفاده می شود؟

پکینگ فایبر کلاس معمولاً از مواد انعطاف‌پذیر با خواص مقاوم عالی در برابر عوامل محیطی یا صنعتی متعدد برای آب‌بندی مؤثر اجزای مکانیکی از جمله: شیرها، پمپ‌ها و تجهیزات دوار استفاده می شود.

آیا فایبرگلاس از فولاد قوی تر است؟

فایبرگلاس قوی تر از فولاد یا آلومینیوم است. 

 

آیا فایبرگلاس ضد آب است؟

فایبرگلاس پس از اعمال رزین ضد آب می شود و سخت می شود. قبل از اعمال رزین، پارچه فایبرگلاس به خودی خود ضد آب نیست، در حالی که خود الیاف فایبرگلاس در برابر آب نفوذ ناپذیر هستند، اما در پارچه فایبرگلاس بین آن ها شکاف های کوچکی دارد که آب می تواند از آن عبور کند.

چرا الیاف فایبرکلاس اینقدر قوی هستند؟

تازه ترین و نازک ترین الیاف قوی ترین هستند زیرا الیاف نازک تر انعطاف پذیرتر هستند. هر چه سطح بیشتر خراشیده شود، مقاومت حاصله کمتر می شود. از آنجایی که فایبرگلاس ساختاری بی شکل دارد، خواص آن در امتداد فیبر و در سراسر الیاف یکسان است.

قیمت پکینگ فایبرگلاس چقدر است؟

با توجه به نوسانات بازار بهتر است برای دریافت قیمت روز تماس بگیرید یا در واتساپ پیام دهید.

 

انواع دیگر فایبرگلاس چه چیزهایی هستند؟

فایبرگلاس در بازار در قالب نخ فایبرگلاس، پارچه فایبرگلاس، نوار فایبرگلاس و پکینگ فایبرگلاس عرضه می شود.

 

منابع:

https://en.wikipedia.org

https://www.phelpsgaskets.com

https://waterprooftips.com/

 

 

 

ب

0/5 (0 نظر)

11 دیدگاه در “پکینگ فایبرگلاس نسوز + {معرفی کامل} ✔️

  1. ناشناس گفت:

    سلام وقت بخیر. میخواستم بدونم که پکینگ نسوز فایبر گلاس چه فرقی با نخ داره؟

  2. ابراهیم سعیدی گفت:

    مطالب بیشتری بنویسین لطفا. ممنون از محتواهای جذابتون

  3. ایمان امامی گفت:

    دستخوش به صنعت نسوز و تیم حرفه ایشون

  4. باران کلباسی گفت:

    تنوع محصولاتتون خیلی خوبه

  5. علیرضا سبحانی گفت:

    منابع این مطلب کجاست؟

  6. حسن مرتضوی گفت:

    خیلی دنبال این اطلاعات بودم. ممنون واقعا.

  7. امین رشیدی گفت:

    خیلی سایت خوبی دارین.

  8. جمشید مرتضوی گفت:

    این موضوع رو خیلی خوب پوشش دادید. افرین به شما

  9. علی مقدم گفت:

    مشاوره آنلاین هم دارید؟؟

  10. ملیکا توفیق گفت:

    چه مطالب خوب و تخصصی در مورد محصولات نسوز دارید.

  11. یلدا توسلی گفت:

    مثل همیشه عالی و کاربردی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *