پلیمر نسوز

میلگرد تفلون خالص PTFE (میلگرد تفلونی) خرید و قیمت

میلگرد ptfe

پیشرفت صنعت و تکنولوژی باعث پیدایش امکانات و عناصر منحصر‌به‌فردی شده است که افراد به‌وسیله آن‌ها می‌توانند عملکرد بهتری در کار‌های مختلف داشته باشند. یکی از این مواد که توانست در صنایع مختلف دارو‌سازی، ساخت واشر، بلبرینگ و یاتاقان انقلابی عظیم به‌پا کند، میلگرد تفلون خالص ptfe بود. این وسیله کاربردی، از پلیمر تفلون خالص ptfe ساخته شده و ویژگی‌های خارق‌العاده‌ای دارد. به‌دلیل مقاومت بالای شیمیایی، الکتریکی و حرارتی، از این محصول در محیط‌های مختلف استفاده می‌شود.

 کاربردی‌بودن میلگرد تفلون خالص به اِلمان‌های مختلفی از‌قبیل ضریب سایش پایین، مقاومت در برابر اسید‌ و باز، ضربه‌پذیری نسبتا زیاد و تحمل حرارت تا دمای 260 درجه سانتی‌گراد بر‌می‌گردد. میلگرد Ptfe در مقایسه با میلگرد‌های دیگر ظاهری متفاوت داشته و بیشتر به رنگ سفید دیده می‌شود. به‌طور معمول قطر این محصول  mm10 الی mm3500 بوده و مقاومت حرارتی آن به 380 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. این محصول با دقت و حساسیت زیادی تولید شده و توانسته به جامعه بشری کمک بسیاری کند. برای آشنایی هر چه بیشتر با ptfe بهتر است تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

پیدایش تفلون خالص PTFE

پلانکت که فرد جست‌وجو‌گر و کنجکاوی بود، با تلاش مستمر توانست در سال 1938، تفلون خالص PTFE را کشف کند. پس از پیدا کردن این ماده قصد داشت به طراحی و تولید CFC، نوعی خنک‌کننده بپردازد؛ اما ورق برگشت و برنامه‌ او به‌طور کلی تغییر کرد. به همین منوال در آزمایشگاه خود به‌وسیله دستگاه‌های فشار PTFE را پلیمر‌سازی کرد. این مواد در سال 1941 به‌نام پلانکت ثبت و 3 سال بعد از آن با نام میلگرد PTFE شناخته شد.

خصوصیات میلگرد تفلون خالص PTFE (میلگرد تفلونی)

میلگرد پی تی اف ای در سایز‌های گوناگونی تولید شده و در صنایع مختلف کاربرد بسیار زیادی دارد. ویژگی‌های متنوع آن کارایی‌اش را چندین برابر کرده و در حال حاضر بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این قسمت به معرفی خصوصیات این محصول با‌ارزش و کارآمد می‌پردازیم. 

میلگرد PTFE

نداشتن‌ گاز‌های سمی

یکی از خصوصیاتی که اهمیت میلگرد تفلونی را به اندازه چشم‌گیری افزایش می‌دهد، سمی نبودن آن است. استفاده از این محصول هیچ‌گونه عوارض شیمیایی نداشته و افراد به‌راحتی می‌توانند در صنعت‌های مختلف از آن بهره ببرند.

ضریب اصطحکاک پایین

می‌دانید که به نیروی متناسب با نیرو عمود بر سطح، اصطحکاک گفته می‌شود و ضریب این دو تناست تحت عنوان ضریب اصطحکاک نام گرفته است. ضریب اصطحکاک میلگرد تفلونی ptfe کم است؛ در‌نتیجه، بهره‌گیری از آن در قسمت‌های مختلف اصطحکاک ایجاد نکرده و استفاده از آن دردسر‌ساز نمی‌شود.

چسبندگی ندارد و به هیچ ماده‌ای نمی‌چسبد

قطعا این مطلب را شنیده‌اید که قابلمه‌های تفلون، نچسب بوده و مواد مختلف به آن‌ها نمی‌چسبد.‌ این محصول نیز این خاصیت را داشته و چسبندگی ندارد؛ این موضوع باعث می‌شود که استفاده از آن در صنایع مختلف مشکل‌ساز نشود.

غیر‌قابل اشتعال و عایق بودن

میلگرد تفلون نسوز همان‌طور که از نامش برمی‌آید، عایق بوده و آتش نمی‌گیرد‌.‌ عایق‌بودن یک خصوصیت فوق‌العاده برای عناصر مختلف است که کارایی آن‌ها را به‌شدت افزایش می‌دهد. در حالت کلی عایق حرارتی به ماده‌ای گفته می‌شود که از انتقال حرارت از محیطی به محیط دیگر ممانعت می‌کند. تفلون نیز یک نوع عایق بوده که مانع انتقال دما و گرما می‌شود.

ptfe

دارای مقاومت در برابر خوردگی و مواد شیمیایی

 میلگرد پی تی اف ای (PTFE) در برابر ضربه کاملا مقاوم بوده و تحت‌تأثیر مواد شیمیایی قرار نمی‌گیرد. وجود این ویژگی‌ها جایگاه و اهمیت آن را در صنایع مختلف بسیار بالا برده و همواره به‌طور متداول از آن استفاده می‌شود. وسایل و تجهیزاتی که با این مواد ساخته شده کاملاً ضد‌ضربه بوده و برخورد اجسام مختلف آسیبی به آن‌ها‌ وارد نمی‌کند.

کاربردهای میلگرد نسوز تفلون خالص PTFE

میلگرد نسوز تفلون خالص (PTFE) به دلیل ویژگی‌های خاصی که دارد، در بسیاری از صنایع و کاربردها مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخی از کاربردهای متداول آن عبارتند از:

صنعت شیمیایی: میلگرد نسوز تفلون در تجهیزات و لوله‌هایی که در فرآیندهای شیمیایی، تولید مواد شیمیایی، و تهیه محصولات پلاستیکی به کار می‌روند، استفاده می‌شود.

صنعت الکترونیک: به علت عایق الکتریکی بالا و مقاومت به حرارت، میلگرد تفلون خالص در ساخت قطعات الکترونیکی و دستگاه‌های حساس به الکترواستاتیک (ESD) مورد استفاده قرار می‌گیرد.

صنعت پزشکی: در تولید تجهیزات پزشکی، مثل لوله‌ها و دستگاه‌های پزشکی، به دلیل خواص ضد باکتریایی و ضد چسبندگی تفلون، استفاده می‌شود.

صنایع غذایی: در تجهیزات و لوله‌های مورد استفاده در صنایع غذایی به دلیل مقاومت به حرارت و ویژگی‌های ضد چسبندگی استفاده می‌شود.

تجهیزات پمپاژ: در تجهیزات پمپاژ و سیستم‌های انتقال مواد شیمیایی به دلیل مقاومت به خوردگی و ضد سایش مورد استفاده قرار می‌گیرد.

صنعت خودروسازی: در برخی از قطعات خودرو مانند سیلندرهای ترمز، بوش‌ها، و قطعات موتور به دلیل ویژگی‌های مکانیکی و حرارتی خود استفاده می‌شود.

تولید سیم‌ها و کابل‌ها: به علت مقاومت به حرارت و الکتریسیته، در تولید سیم‌ها و کابل‌های الکتریکی استفاده می‌شود.

صنعت نفت و گاز: در لوله‌ها و تجهیزاتی که با مواد شیمیایی خورنده و دارای دما و فشار بالا سروکار دارند، استفاده می‌شود.

تولید مصنوعات پلاستیکی: در تولید محصولات پلاستیکی با ویژگی‌های خاص نظیر انعطاف‌پذیری و مقاومت به خوردگی استفاده می‌شود.

صنایع ساختمانی: در بعضی از کاربردهای ساختمانی به عنوان مثال در سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی به دلیل مقاومت به حرارت و عدم چسبندگی استفاده می‌شود.

سخن پایانی

میلگرد تفلون خالص ptfe یکی از محصولات مدرن و کاربردی از پیش‌ساخته‌های ptfe بوده که صنایع مختلف را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. در حیطه‌های مختلف صنعت و دارو‌سازی از این مواد به مقدار بسیار زیادی استفاده می‌شود؛ چون ویژگی‌های گسترده‌ای دارد که می‌تواند برای فعالیت‌های مختلف سر‌نوشت‌ساز باشد. مقاوم‌بودن در برابر حرارت، مواد شیمیایی و ضربه از خصوصیات شناخته‌شده این محصول است و استفاده از آن روند کار را به اندازه زیادی تسهیل می‌کند. این پلیمر در ابتدا توسط فرد باهوش و کاوش‌گری به‌نام پلانکت شناخته شد و بعدها پلیمر فشرده ptfe  در صنایع مختلف مورد استفاده قرار گرفت. شما برای خریداری این وسیله می‌توانید به شرکت‌ها و کارخانه‌های مخصوص این محصول مراجعه کرده و در صورت نیاز آن را به‌صورت عمده تهیه کنید.

خرید میلگرد تفلون خالص (میلگرد تفلونی)

برای سفارش و خرید میلگرد PTFE کافی است با فروشگاه صنعت نسوز تماس بگیرید. سفارشات صنعت نسوز در سریع ترین زمان ممکن ارسال خواهند شد.

فروشگاه صنعت نسوز آماده ارائه انواع محصولات وارداتی و داخلی با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت است.

سوالات متداول:

کاربردهای میلگرد نسوز تفلون خالص PTFE چیست؟

میلگرد تفلون خالص PTFE در صنایع مختلفی از جمله خودروسازی، صنعت پزشکی، صنایع الکترونیکی، خطوط تولید مواد غذایی و صنایع شیمیایی برای عدم چسبندگی و مقاومت در برابر مواد شیمیایی استفاده می‌شود.

5/5 (3 نظر)

11 دیدگاه در “میلگرد تفلون خالص PTFE (میلگرد تفلونی) خرید و قیمت

  1. مسلم شجاعی گفت:

    چه مطالب خوب و تخصصی در مورد محصولات نسوز دارید.

  2. نازنین‌ زهرا مجیدی گفت:

    مطالب بیشتری بنویسین لطفا. ممنون از محتواهای جذابتون

  3. علی محمد هاشمیان گفت:

    دمتون گرم

  4. صبا عسکری گفت:

    مطلبتون بسیار مفید بود.

  5. اسماعیل آخوندی گفت:

    چه سایت قشنگی دارین. عالیه

  6. اسدالله معصومی گفت:

    همکاری با شما تجربه خیلی خوبیه

  7. نسترن نعمت زاده گفت:

    بسیار گویا و شفاف !

  8. محمود همت گفت:

    شما پیج اینستا هم دارین؟

  9. فائزه محمدزاده گفت:

    مثل همیشه ارسال به موقع محصولات. عالی

  10. سیدحسین محمدی گفت:

    چقد خوبین شما 👌🏻

  11. آرزو حمیدی گفت:

    مثل همیشه عالی و کاربردی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *