میکا

ورق نسوز میکا + خرید ✅ معرفی از 0 تا 100

ورق نسوز میکا

میکا، یک ماده معدنی طبیعی است که به‌شکل ورقه­ های نازک وجود دارد. این ماده معدنی دارای غلظت­ های متفاوتی از پتاسیم، آلومینیوم، آهن، منیزیم و آب است. به‌دلیل چگالی بالا و قابلیت­ دمای بالا در عملیات­ های دما محور، بسیار محبوب می‌باشد.

ورق نسوز میکا، ثبات کریستالی را در مکان­های مرطوب فراهم می­کند و خواص عایق را عالی ارائه می­دهد.

خواص مهم میکا

خواص حرارتی MICA، تنها دلیل محبوبیت آن نیست. خواص الکتریکی، شیمیایی و مکانیکی آن نیز این ماده را در کاربردهای صنعتی مطلوب می­کند که می‌توان به‌شرح ذیل آنها را بررسی نمود:

خواص الکتریکی

این ماده، طیف وسیعی از خواص الکتریکی را مانند ظرفیت خازنی یکنواخت، تلفات توان کم، استحکام دی الکتریک بالا، مقاومت الکتریکی زیاد و ضریب حرارتی پایین را ارائه می­دهد. این ویژگی‌ها به این ماده اجازه می‌دهد تا هنگام قرار گرفتن در معرض الکتریکی پایدار باشد و در سیستم‌های گرمایش الکتریکی، مناسب عمل کند.

خواص شیمیایی

این ماده، یک کانی پایدار است. با آب، قلیاها، اسیدها، روغن‌ها و ... واکنش نشان نمی­دهد. از آنجایی که ورق نسوز میکا در طول فعل و انفعالات شیمیایی پایداری خود را حفظ می­کند، برای کاربردهای صنعتی حساس، بسیار مناسب است.

خواص حرارتی:

این ماده می­تواند تا دمای 1000 درجه سانتی­گراد مقاومت کند و پایداری حرارتی بالایی دارد؛ زیرا غیر قابل اشتعال است و هدایت حرارتی کم، آن را به یک عایق حرارتی عالی تبدیل می­کند.

خواص مکانیکی:

میکا ، خواص مکانیکی مانند استحکام کششی بالا، چقرمگی، خاصیت ارتجاعی و ... را ارائه می‌دهد.

انواع ساختار MICA

این ماده، نوعی فیلو سیلیکات با ساختار کریستالی دو بعدی است که سطح شفاف و الاستیکی را فراهم می­کند. از جمله قابلیت­های آن می­توان به کشسانی و سختی، حتی در دماهای بالا اشاره کرد. انواع این ماده را می­توان به‌ شکل­های ذیل تهیه کرد.

ورق نسوز میکا

ورق نسوز میکا، شهرت خود را مدیون قدرت عایق شگفت‌انگیز و مقاومت شیمیایی و الکتریکی خیره­کننده در دماهای بالا هستند. این خواص، زمانی آشکارتر می­شود که از این ورق­ها به‌عنوان تقویت­ کننده­ های بادوام استفاده شود.

این ورق­های نسوز، به شکل مستطیل تولید می­شوند و در زمینه­ های مختلف از تولید کوره‌های صنعتی گرفته تا لوازم خانگی روزمره کاربرد دارند.

نوار نسوز MICA

این نوارها از ورقه ­های میکای مسکویت یا فلوگیپ آغشته به رزین مخصوص بر پایه فایبرگلاس یا پلی­ اتیلن ساخته‌شده­ اند. ضخامت بسیار نازک نوارهای نسوز، به‌همراه ویژگی‌های دیگری مانند مقاومت در برابر شرایط اسیدی و قلیایی و ضد آب بودن و مقاومت در برابر ضربه و لرزش ارائه می­شوند.

در مقایسه با ورق نسوز میکا، این نوارها، برای استفاده در زمینه­ های مختلف از جمله مراکز کامپیوتری، مخابرات، عایق ­بندی کابل­ ها و کویل­ های برق مناسب هستند.

صفحات نسوز از جنس میکا

این پنل­ها، به‌دلیل دمای بالا و مقاومت الکتریکی، نفوذ در برابر مواد شیمیایی و روغن­ ها و از همه مهم ­تر دوستدار محیط زیست به‌دلیل عدم وجود آزبست در آن، کاربردهای مختلفی در ساخت و عایق­ بندی قطعات و تجهیزات مختلف دارد. بدین ترتیب، این صفحات، در شرایط کاری با ولتاژ بالا، فرآیند قالب­ گیری در صنعت شیشه و کوره  ­های القایی قابل استفاده است.

تالک میکا نسوز

این ماده که به میکای شفاف ( طلق میکا ) نیز معروف است، در مقایسه با ورق نسوز میکا، بسیار نرم بوده و در صورت لمس، چرب به‌نظر می­رسد. این ورقه‌های کوچک اگرچه انعطاف‌پذیر هستند، اما خاصیت ارتجاعی ندارند و جز در مواد معدنی اسیدی و به‌ مقدار کم حل نمی‌شوند.

این باعث می شود پودر تالک، انتخاب خوبی برای اندازه­ گیری سطح مایع در دیگ­های فشار قوی باشد. علاوه بر این، در صنایع آرایشی و بهداشتی، غذایی و پلاستیک نیز استفاده می­شود.

کاربردهای MICA

ماده ساخته‌شده در درجه اول به‌عنوان یک ماده عایق الکتریکی استفاده می­شود. عایق این ماده، در کابل‌های برق مقاوم در برابر آتش و دمای بالا در کارخانه‌های آلومینیوم، مدارهای سیم‌کشی حیاتی، مانند سیستم‌های دفاعی، سیستم‌های اعلام حریق و سیستم‌های نظارت کاربرد دارد.

سیم و کابل خاص عایق­شده با ورق نسوز میکا، با دمای بالا تا 15 دقیقه در آلومینیوم مذاب، شیشه و فولاد کار می­کند. این ماده فوق ­العاده، به‌عنوان رسانای حرارتی مناسب است و در عین حال می­تواند عایق الکتریکی خوبی در کاربردهای مختلف باشد.

صنعت نسوز، در این خصوص راهنمایی های لازم را ارائه می کند.

 

5/5 (2 نظر)

12 دیدگاه در “ورق نسوز میکا + خرید ✅ معرفی از 0 تا 100

  1. اسماعیل شجاعی گفت:

    مطلبتون بسیار مفید بود.

  2. مهشید کشانی گفت:

    راهنمایی هاتون هنگام مشاوره تلفنی عالی بود.

  3. سمیه آدینه گفت:

    خیلی دنبال این اطلاعات بودم. ممنون واقعا.

  4. شهرام صدر گفت:

    عاااااااااااالی بود

  5. حسن رنجبر گفت:

    مثل همیشه عالی و کاربردی

  6. میثم رهنما گفت:

    عالی و کاربردی مثل همیشه

  7. محسن غلامی گفت:

    مشاوره آنلاین هم دارید؟؟

  8. بهار هاشمیان گفت:

    دمتون گرم

  9. نرجس امین گفت:

    این موضوع رو خیلی خوب پوشش دادید. افرین به شما

  10. ندا مومنی گفت:

    همکاری با شما تجربه خیلی خوبیه

  11. سایه اصغری گفت:

    چقد خوبین شما 👌🏻

  12. علی گفت:

    با سلام
    ورق میکا عایق حرارت نیست، بلکه هادی حرارت است، و عایق الکتریسیته.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *