عایق‌های حرارتی و برودتی

ورق چوب پنبه + [ خرید آنلاین ]

ورق چوب پنبه

ورق چوب پنبه برای همیشه!
جنس چوب پنبه سالهاست که شناخته شده و مورد استفاده قرار می گیرد، اما آیا می دانستید که این ماده تنها یک درپوش بطری کاربردی یا طراحی داخلی اصلی و اکو نیست؟ فقط ابتدای داستان است. انواع بی‌شماری از کاشی‌های چوب پنبه‌ای، ورق‌های چوب پنبه‌ای و پانل‌های چوب پنبه‌ای برای دیوارها وجود دارد که نه تنها فضای داخلی شما را کاملاً تغییر می‌دهند، بلکه به عنوان یک ماده فنی به‌طور موثر در تولید محصولات و خدمات مختلف استفاده می‌شوند.

از آنجایی که در صنعت گازی، حرارتی و سایر چنین صنایع از ورق چوب پنبه به عنوان یک واشر حرفه‌ای استفاده می‌شود، نمی‌توان اهمیت و کاربرد این محصول را نادیده گرفت. البته که تهیه و توزیع این ورق با ارزش کار ساده‌ای نیست و طی یک فرآیند خاص و پیچیده می‌توان آن را تولید کرد و در نهایت در اختیار مشتریان گران‌قدر قرار داد.

ورق چوب پنبه از چه چیزی ساخته می‌شود؟

چوب پنبه یک ماده طبیعی است که از لایه پوستی برداشت شده از برخی از انواع درختان، مانند پوست درخت بلوط چوب پنبه ای که به نام “Quercus suber” شناخته می شود، به دست می آید.

چوب پنبه با جمع‌آوری و خشک کردن لایه فلم ایجاد می‌شود، سپس آن را قبل از اینکه با رزین چسبیده و به شکل صفحات یا بلوک فشرده شوند، آسیاب می‌کنند.

همان‌طور که گفتیم روش تهیه و تولید ورق چوب پنبه ساده نیست و باید برای تولید این محصول پرکاربرد دستورالعمل‌های پیچیده‌ای پشت سر گذاشته شود. به طور کلی برای تولید و تهیه آن‌ها باید از چوب درختان بلوط کمک گرفت تا بتوان عمر طولانی در آن‌ها مشاهده کرد.

در ضمن این ورق‌های چوب پنبه از رزین‌های پلاستیکی که با چوب درخت بلوط ترکیب شده‌اند تهیه و تولید میشوند. از دیگر ترکیباتی که در این محصول استفاده می‌شود کائوچوی طبیعی و مصنوعی است. از نئوپرن نیز برای تولید این چوب پنبه‌ها استفاده می‌کنند.

از دیگر مواد اولیه‌ای که در این محصولات وجود دارد، لاستیک است که باعث ارتجاعی شدن چوب پنبه می‌شود. فراموش نکنید تراکم بالای ورق‌های چوب پنبه یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های خاص آنها به حساب می‌آید که باعث شده استحکام بالایی در آنها مشاهده کنید. انعطاف‌پذیری این ورق‌ها نیز مدیون مواد اولیه و ترکیبی درون آنها خواهد بود.

از آنجایی که چوب پنبه عملکردهای مختلفی دارد، هزاران سال است که انسان به عنوان یک عایق کاملا طبیعی از آن استفاده می کند.

همچنین، از آنجایی که چوب پنبه از قسمت‌های زنده گیاهان به دست می‌آید، ماده‌ای است که به‌راحتی قابل تجدید است.

معرفی انواع ورق چوب پنبه

اکنون که با مواد اولیه و ترکیبات اصلی ورق چوب پنبه آشنا شدید، شاید برایتان سوال شود این محصول به طور دقیق چه کاربردی دارد؟

توجه داشته باشید این محصول به 2 دسته تقسیم می‌شود:

ورق های چوب پنبه خشک و ورق‌ های چوب پنبه لاستیکی.

با توجه به نوع نیاز متقاضی یکی از این نوع ورق‌های حاضر در بازار تهیه می‌شود. اگر قصد دارید این 2 نوع چوب پنبه را با یکدیگر مقایسه کنید، بهتر است این راهنما را تا انتها دنبال کنید تا به اطلاعات تکمیلی مناسبی دست یابید.

ورق خشک چوب پنبه

ورق‌های چوب پنبه خشک انعطاف پایینی دارند و به دلیل ترد بودن بسیار شکننده خواهند بود در نتیجه این ورق‌ها زودتر از نوع لاستیکی چوب پنبه می‌شکنند.

توجه داشته باشید از ورق‌های خشک به عنوان عایق در برابر گرما، صدا و سرما استفاده می‌شود. همچنین در صنایع ماکت‌سازی و حتی کفش‌سازی نیز از همین نوع خشک چوب پنبه استفاده میشود.

ورق لاستیکی چوب پنبه

ورق‌ لاستیکی چوب پنبه همان‌طور که از نامش مشخص است خاصیت لاستیکی دارد و انعطاف پذیری آن مثال زدنی خواهد بود. بدین‌ترتیب از این ورق‌ها در صنعت واشرسازی استفاده می‌شود. یکی از اصلی‌ترین کاربردهای این محصول استفاده از آن در واشر موتور است.

در ضمن ورق‌های چوب پنبه لاستیکی عایق خوبی در برابر حرارت، انواع گاز و تغییرات هوایی هستند. ضخامت این مدل از ورق‌های چوب چنبه حدود 5 تا 10 میلی‌متر است. همچنین ابعاد آنها 1000 در 1000 میلی‌متر خواهد بود.

5 مزیت استفاده از ورق چوب پنبه

در زمان‌های گذشته از ورق‌های چوب پنبه تنها برای ایجاد آتش استفاده می‌شد و پس از مدتی از این ورق‌ها به عنوان در قوطی و بطری نیز استفاده می‌کردند. با گذر زمانی نه چندان طولانی این ورق‌های باارزش کاربردهای دیگری نیز پیدا کردند و در محیط‌ های مختلف قابل استفاده بودند.

ورق چوب پنبه

 

گذشته از اینکه این چوب پنبه‌ها را برای درپوش بطری‌ها استفاده می‌کنند در برخی موارد از آنها به عنوان کفپوش و حتی دیوارپوش نیز کمک می‌گیرند. بنابراین این ورق باکیفیت و با دوام کاربردهای زیادی دارد که در این بخش تنها چند مورد از آنها را ذکر کردیم اما مزیت استفاده از این ورق‌های چیست؟

  • قابل بازیافت
  • سبک‌تر از آب و شناور ماندن بر روی آب
  • برش ساده
  • شکل‌دهی آسان
  • کارایی ساده
  • بدون هیچ ماده شیمیایی و صنعتی
  • بهترین عایق صدا مقاوم در برابر حرارت
  • جلوگیری از توزیع گازهای سمی

 

برای سفارش و خرید ورق چوب پنبه کافی است با فروشگاه صنعت نسوز تماس بگیرید.

سفارشات صنعت نسوز در سریع ترین زمان ممکن ارسال خواهند شد.

فروشگاه صنعت نسوز آماده ارائه انواع محصولات وارداتی و داخلی با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت است.

برای مشاهده سایر محصولات کلیک کنید:

  1. خرید نوار نسوز
  2. خرید پارچه نسوز
  3. خرید ورق نسوز
  4. خرید واشر نسوز
  5. خرید پکینگ نسوز

صنعت نسوز یکی از بهترین مراکز برای دستیابی به انواع مختلفی از ورق‌ چوب پنبه است که باکیفیت‌ترین نوع این ورق‌ها را در کوتاه‌ترین زمان ممکن در اختیار شما قرار می‌دهد. بنابراین برای تهیه ورق‌های چوب پنبه خود می‌توانید به این فروشگاه سر بزنید.

منابع :

https://waterprooftips.com/is-cork-waterproof/

https://www.corkstore24.co.uk/shop/4-cork-board-sheets/

 

0/5 (0 نظر)

11 دیدگاه در “ورق چوب پنبه + [ خرید آنلاین ]

  1. نرگس‌ امینی گفت:

    خیلی عالی بود. مرسی که به افزایش دانش و اطلاعات در حوزه محصولات نسوز کمک میکنید.

  2. مجید خوش نیت گفت:

    بازم درمورد این موضوع و سایر محصولات نسوز مطلب بذارین

  3. علی رضا واعظی گفت:

    چه خوب که با حوصله برای خرید محصولات مشاوره دادید. کارتون درسته.

  4. محمود فاظلی گفت:

    چقد خوبین شما 👌🏻

  5. نگار صمدی گفت:

    دستخوش به صنعت نسوز و تیم حرفه ایشون

  6. پرویز مدنی گفت:

    مطلب خوبی بود. با تشکر از کارشناسان صنعت نسوز

  7. بهاره امین گفت:

    راهنمایی هاتون هنگام مشاوره تلفنی عالی بود.

  8. مجید جوادی گفت:

    حرف نداشت👌🏻

  9. زهرا صادقی گفت:

    من یکی از کاربران دائمی سایت شما هستم. ممنون بابت مطالب تخصصیتون

  10. علی رضا یزدانی گفت:

    مطلبتون بسیار مفید بود.

  11. صادق ساعی گفت:

    سایتتون محشره. خداقوت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *