ورق‌های نسوز

ورق نسوز دونیت + [ خرید و معرفی کامل ]

ورق نسوز دونیت

برای مشاوره رایگان، اطلاع از قیمت روز و خرید ورق نسوز دونیت همین الان با ما تماس بگیرید.

ورق دونیت یکی از پرکاربرد ترین انواع ورق نسوز است و ساختاری شبیه به ورق گرافیت تنجید دارد که از فولاد پانچ شده در وسط و دو ورق آزبست که دور آن قرار گرفته‌اند، تشکیل شده است. اندازه فولاد آن می‌تواند 304 یا 316 باشد. این مقاله را به توضیح و ارائه راهنمایی درباره ورق‌های دونیت اختصاص داده‌ایم. اما ابتدا اجازه دهید در مورد آزبست پانچ شده و فولاد صحبت کنیم.

آزبست (ساختار آزبست)

این محصول، یک ماده فیبرمانند بسیار سمی است که ذرات آن در هوا پراکنده شده و جریان می‌یابد. آزبست به عنوان ماده‌ای بسیار سازگار، قوی، ارزان و غیر قابل اشتعال، در ساخت و ساز و پارچه نسوز استفاده می‌شود و قدمت آن به 2500 سال قبل برمی‌گردد. برخی از ویژگی‌های آزبست عبارتند از:

  • بی اثر (الیاف آزبست از نظر شیمیایی بی اثر هستند.)
  • غیر قابل اشتعال
  • غیر خورنده
  • سرعت انتقال حرارت پایین
  • استحکام کششی

ورق دونیت یا فولاد پانچ شده چیست؟

ورق‌ها و صفحات فولادی مانند ورق نسوز دونیت، از جمله بهترین مواد برای ساخت سازه‌ها و ابزارهایی هستند که نیاز به خاصیت ضد اکسیداسیون دارند. تنها تفاوت این ورق‌ها با ورق های فولادی در ضخامت است. به طور کلی ورق‌های فولادی بیش از 6 میلی متر ضخامت دارند، در حالی که ورق دونیت با ضخامت کمتر از 6 میلی‌متر تولید می‌شوند، هر چه فلز نازک‌تر باشد عدد گیج بزرگ‌تر است. ورق‌ها و صفحات فولادی دونیت به صورت مات و براق عرضه می‌شوند.

متداول‌ترین گریدهای ورق نسوز دونیت، 304، 316 و 410 هستند. با این حال، قیمت پایین، انعطاف‌پذیری بالا، دوام و مقاومت در برابر خوردگی بالا عوامل اصلی برای کاربرد گسترده‌تر این ورق‌ها با گریدهای 304 و 304L است. 316 بهترین گرید ورق نسوز دونیت برای محیط‌های دریایی و ساحلی محسوب می‌شود، زیرا مقاومت آن در برابر خوردگی نسبت به سایر گریدها برتری دارد.

خرید ورق دونیت

توضیح بیشتر درباره ورق‌های دونیت

ورق دونیت به آزبست برجسته نیز معروف است که به دلیل ساختار این ورق است. دونیت از دو ورق آزبست با لایه‌های فلزی و فولاد ضد زنگ یا 316 ورق تشکیل شده، به صورتی که که همه این اجزا به هم فشرده و متصل می‌شوند. آنها یک ساختار منسجم و شکلی را تشکیل می‌دهند که خواص مکانیکی بسیار خوبی دارد. ورق نسوز دونیت مناسب‌ترین گزینه در بین ورق‌های نسوز تحت فشار محسوب می‌شود. تحمل دمای این ورق در شرایط محیطی تا 1100 درجه و در محیط کار و شرایط پیوسته تا 900 درجه و در برابر شعله مستقیم تا 700 درجه سانتی‌گراد است. وجود فولاد در آن باعث شده که فشار، گرما، کشش و سایش بیشتری را تحمل کند و در دماهای بسیار بالا استحکام خوبی از این ورق مشاهده شود. تولید این محصول با ابعاد 150 در 50 سانتی‌متر و ضخامت 1 تا 3 میلی متر صورت می‌گیرد.

کلام آخر

شرکت صنعت نسوز بیش از 17 سال است که در تولید انواع ورق‌های فولادی از جمله ورق دونیت فعالیت دارد. این شرکت مواد اولیه مورد نیاز بسیاری از کارخانه‌ها از جمله کارخانه‌های سیمان، مواد غذایی، پتروشیمی، فولاد، ریخته گری، آلیاژی را فراهم می‌کند. محصولات این شرکت که همه از جنس نسوز هستند، عبارتند از: نخ،‌ نوار، پارچه،‌ انواع ورق به خصوص دونیت، فیبر، پلیمرهای صنعتی، واشر و قطعات صنعتی،‌ لاستیک‌های صنعتی، پکینگ‌های نسوز، عایق‌های حرارتی و برودتی، شلنگ‌های صنعتی و میکا. شما می‌توانید به فراخور صنعتی که دارید مواد مورد نیاز خود را از این شرکت تهیه کنید.

5/5 (1 نظر)

11 دیدگاه در “ورق نسوز دونیت + [ خرید و معرفی کامل ]

  1. احسان آزادی ور گفت:

    عاااااااااااالی بود

  2. اسرا سعادت گفت:

    بی نظیر هستید.

  3. صبا اصغری گفت:

    مطلب خوبی بود. با تشکر از کارشناسان صنعت نسوز

  4. نرجس زمانی گفت:

    مثل همیشه عالی و کاربردی

  5. مسلم شریفیان گفت:

    بسیار گویا و شفاف !

  6. ندا سرمد گفت:

    خیلی دنبال این اطلاعات بودم. ممنون واقعا.

  7. رضا تبریزی گفت:

    چقد خوبین شما 👌🏻

  8. محمدعلی گلپایگانی گفت:

    مثل همیشه ارسال به موقع محصولات. عالی

  9. سعید گودرزی گفت:

    چه سایت قشنگی دارین. عالیه

  10. امیر فاضلی گفت:

    راهنمایی هاتون هنگام مشاوره تلفنی عالی بود.

  11. بهمن موسوی گفت:

    خیلی عالی بود. مرسی که به افزایش دانش و اطلاعات در حوزه محصولات نسوز کمک میکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *