لاستیک‌ نسوز

تسمه نقاله برزنتی(انتقال نیرو)

تسمه نقاله برزنتی(انتقال نیرو)

تسمه نقاله برزنتی کاربردهای بسیاری دارد و عملیات جابه‌جایی در فرآیند تولید را آسان می‌کند. تسمه برزنتی مقاومت بالایی دارد و در انبارداری‌های خودکار و تاسیسات تولیدی مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از این تسمه‌ها باعث صرفه‌جویی در زمان و انرژی می‌شود، چراکه با استفاده از آن‌ها می‌توانید بسته‌های بسیار بزرگ را در کمترین زمان جا به جا کنید. این تسمه‌ها همچنین در صرفه‌جویی مالی نیز موثر هستند، چراکه دیگر نیازی به نیروی کار ندارید. با ما همراه باشید تا بیشتر با این محصول باارزش در صنعت آشنا شویم.

تسمه نقاله برزنتی چیست؟

تسمه برزنتی یا الواتوری، نوارهایی همه‌کاره و کم‌هزینه هستند که به طور عمده در صنایع غذایی؛ کارخانه‌های لاستیک‌سازی و صنایع ریخته‌گری استفاده می‌شود. البته این بدان معنا نیست که قابلیت استفاده در دیگر صنایع را ندارند. از آن جایی که این تسمه‌ها به صورت عمودی استفاده می‌شوند؛ به آن‌ها نام الواتور داده شده است. ضخامت این ابزار صنعتی از 2 میلی‌متر تا 10 میلی‌متر و عرض 2 سانتی‌متر تا 120 سانتی‌متر متغیر است و بنا به موقعیتی که در آن استفاده می‌شود؛ می‌تواند تغییر کند.

تسمه نقاله برزنتی ساختاری چندلایه دارد. لایه‌های فوقانی و تحتانی از برزنت و لایه‌های میانی نیز از لاستیک‌های بسیار محکمی ساخته شده‌اند. تسمه‌های برزنتی لب فابریک دارند. هنگامی که از این تسمه‌های برزنتی استفاده می‌شود؛ اجسام مستقیما روی آن‌ها قرار می‌گیرند. فرقی نمی‌کند اجسام کوچک یا بزرگ، سبک یا سنگین، منظم یا نامنظم باشند، تسمه نقاله آن‌ها را مثل آب خوردن و بدون لحظه‌ای معطلی جا به جا می‌کند. نوعی از تسمه نقاله‌ها نیز وجود دارند که از بخش‌های منحنی شکل و غلتک‌های مخروطی ساخته شده‌اند. این نوع از تسمه‌ها در فرودگاه‌ها برای جا به جایی چمدان‌ها استفاده می‌شود.

تسمه نقاله‌های برزنتی؛ در برابر فشار زیاد، حرارت غیر‌مستقیم، خوردگی و روغن مقاوم هستند و به همین دلیل برای استفاده در تمامی صنایع مناسب است. عملیات جا به جایی با استفاده از این تسمه‌ها به این صورت است که نوارهای تسمه برزنتی که عمدتا به رنگ‌های زرد، سبز یا نارنجی است، با استفاده از بست‌های خاصی به قاشقک‌های فلزی یا پلاستیکی متصل می‌شود. انتخاب قاشک و بست؛ با توجه به کاری که قرار است با آن انجام شود و قطر و عرض تسمه متفاوت است.

تسمه نقاله برزنتی

انواع تسمه نقاله برزنتی

نوارهای تسمه به دودسته تقسیم می‌شوند. دسته اول لب‌تخت یا برش خورده و دسته دوم تسمه نقاله برزنتی لب‌گرد یا فابریک است.

تسمه برزنتی

نام دیگر این نوع از تسمه‌ها؛ ELETEX است. مواد تشکیل‌دهنده این نوع تسمه؛ نایلون و پلی‌استر است که در جابه جایی بارهای سنگین مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد. علت اصلی این مقاومت بالا نیز وجود پلی‌استر در این تسمه‌ها است. این نوع از تسمه‌ها مقاومت بالایی در برابر آب و رطوبت دارند و گزینه مناسبی برای صنایعی است که نیاز به حفظ رطوبت دارند.

تسمه نقاله برزنتی

تسمه نقاله برزنتی

این نوع تسمه نقاله را با نام الواتوری یا ELEMET نیز عرضه می‌کنند. سیم‌های فلزی از مواد تشکیل دهنده این نوع از تسمه‌ها است. این ماده اولیه باعث می‌شود تا مقاومت تسمه در برابر فشار و وزن سنگین مواد مختلف؛ بالا برود. مقاومت این نوع از تسمه‌های برزنتی عددی بین 50 تا 2000 KN/m است. این نوع از تسمه‌های برزنتی؛ بدون برش زدن مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کاربردهای تسمه نقاله برزنتی

از آنجایی که صنایع به میزان بسیار زیادی گسترش یافته‌اند و دیگر نمی‌توان کارها را به صورت دستی و با سرعت پایین انجام داد، پس باید جایگزینی را انتخاب کنید که هزینه کمی داشته باشد و در کنار آن سرعت عمل و کیفیت بالایی داشته باشد. اگر از افراد متخصص در حوزه حمل و نقل و جا به جایی بپرسید، قطع به یقین تسمه نقاله برزنتی را پیشنهاد می‌دهند. اگر تسمه مناسبی را انتخاب کنید؛ قطعا کار شما سریع‌تر و با دقت بیشتری انجام می‌شود.

از تسمه‌های برزنتی برای حمل و نقل در صنایعی مانند صنایع غذایی که نیاز به جا به جایی زیاد دارند استفاده می‌شود. این تسمه‌ها برای جا به جایی موادی که به صورت عمودی و با شیب زیاد؛ مانند آسانسور گزینه مناسبی هستند. البته کاربرد این تسمه‌ها محدود به جابه جایی‌های عمودی نیست و در جا به‌ جایی‌های افقی نیز می‌توان از این تسمه‌های برزنتی استفاده کرد.

اندازه این تسمه‌ها را با واحد اندازه‌گیری “اینچ” اندازه می‌گیرند. بیشترین استفاده از تسمه‌هایی است که عرض یک اینچ تا 25 اینچ دارند. موارد استفاده از تسمه نقاله عبارت است از:

  • کارخانه‌ها و کارگاه‌های ریخته‌گری
  • صنایع غذایی
  • ماشین‌آلات در صنایع نساجی
  • کارخانه لاستیک‌سازی
  • کارخانه آردسازی
  • کارخانه سیمان‌سازی
  • انواع نیروگاه‌ها
  • معادن
  • صنایع چوب‌بری
  • صنایع بسته‌بندی
  • ادارات پست
  • فرودگاه‌ها
  • کشاورزی
  • نیروگاه‌ها
  • صنایع مواد و متالوژی
  • ماشین‌آلات در صنایع پوشاک
  • آسانسور و بالابرها
  • گمرک

مزایای تسمه نقاله برزنتی در صنعت

تسمه نقاله‌های برزنتی یکی از پرکاربردترین انواع تسمه نقاله‌ها در صنعت هستند و از بسیاری از مزایای مهم برخوردارند.

به برخی از مزایای تسمه نقاله برزنتی در زیر اشاره می‌کنیم:

مقاومت بالا: تسمه نقاله برزنتی از مواد مرغوب تولید می‌شود که مقاومت بالا در برابر سایش، حرارت، روغن، شیمیایی‌ها و عوامل خارجی را ایجاد می‌کند. این خاصیت باعث می‌شود که تسمه نقاله در محیط‌های صنعتی به خوبی عمل کند و کمترین نیاز به تعمیر و نگهداری داشته باشد.

انعطاف‌پذیری: تسمه نقاله برزنتی انعطاف‌پذیر است، این ویژگی باعث می‌شود که تسمه نقاله به‌راحتی با محیط‌ها و ماشین‌آلات مختلف هماهنگ شود و کارایی حمل و نقل مواد را بهبود بخشد.

حمل آسان مواد: تسمه نقاله برزنتی با سطح صاف و بدون ریزش‌، مواد را به‌طور موثر و بدون ایجاد آسیب به محصولات حمل می‌کند.

کاهش زمان تولید و افزایش تولید: حمل و نقل مواد با استفاده از تسمه نقاله برزنتی سریع‌تر و موثر‌تر انجام می‌شود.

ایمنی بیشتر: تسمه نقاله برزنتی محافظت بیشتری  ارائه می‌دهد و خطرات احتمالی را کاهش می‌دهد.

استفاده از تسمه نقاله برزنتی در خطوط تولید و حمل و نقل صنعتی، عملکرد و بهره‌وری این خطوط را بهبود می‌بخشد و هزینه‌های بهره‌برداری و نگهداری را کاهش می‌دهد.

خرید تسمه نقاله برزنتی

برای سفارش و خرید تسمه نقاله برزنتی کافی است با فروشگاه صنعت نسوز تماس بگیرید.

سفارشات صنعت نسوز در سریع ترین زمان ممکن ارسال خواهند شد.

فروشگاه صنعت نسوز آماده ارائه انواع محصولات وارداتی و داخلی با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت است.

برای مشاهده سایر محصولات کلیک کنید:

  1. خرید نوار نسوز
  2. خرید پارچه نسوز
  3. خرید ورق نسوز
  4. خرید واشر نسوز
  5. خرید پکینگ نسوز

سوالات پرتکرار:

تسمه نقاله برزنتی در شرایط آب و هوایی مختلف مقاومت دارد؟

بله، تسمه نقاله برزنتی معمولاً مقاومت خوبی در برابر شرایط آب و هوایی مختلف دارد، از جمله بارش باران و تغییرات دمایی.

چه عواملی برای عمر مفید تسمه نقاله برزنتی مؤثر هستند؟

عواملی مانند تنش درست تسمه، نگهداری منظم، شرایط کاری محیط و کیفیت تسمه تأثیرگذارند.

5/5 (2 نظر)

11 دیدگاه در “تسمه نقاله برزنتی(انتقال نیرو)

  1. مینا خانی گفت:

    محتوای خیلی خوبی بود

  2. سیدعلی احمدی گفت:

    منابع این مطلب کجاست؟

  3. زینب سالاری گفت:

    شما پیج اینستا هم دارین؟

  4. هانیه لطفی گفت:

    حرف نداشت👌🏻

  5. عبدالله کیان گفت:

    واقعا ارزش وقت گذاشتن و خوندن داشت!

  6. حانیه باقری گفت:

    احسنت عالی بود

  7. تینا طالبی گفت:

    چقد خوبین شما 👌🏻

  8. بیتا زارع گفت:

    عالی و کاربردی مثل همیشه

  9. صبا آزادی ور گفت:

    تنوع محصولاتتون خیلی خوبه

  10. فاطمه امامی گفت:

    سایتتون محشره. خداقوت

  11. حسن جلیلی گفت:

    این موضوع رو خیلی خوب پوشش دادید. افرین به شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *