ساخت واشر نسوز و قطعات صنعتی

خرید و قیمت بگ فیلتر ✔️ + [ معرفی کامل محصول ]

بگ فیلتر

بگ فیلتر یک دستگاه کنترل گرد و غبار با هدف حذف ذرات موجود در گازهای خروجی از فرآیندهای صنعتی است. این کار، بر اساس نوع گاز و دمای آن، با انتخاب فیلتر مناسب انجام می‌شود. مزیت غبارگیر کیسه ای نسبت به جمع کننده سیکلون این است که میتواند ذرات ریز میکرونی را جمع‌آوری کند.

ساختار کیسه غبارگیر

کیسه غبارگیر ، ذرات را از گازهای خروجی جدا میکند. به ین ترتیب که ذرات روی سطح فیلتر انباشته میشوند و سپس محیط فیلتر، توسط جریان هوای معکوس به نام شستشوی معکوس یا پالس جت تمیز می‌شود. این را باید اشاره کنیم که ساختار بگ فیلتر، از تعداد زیادی فیلتر تشکیل شده و به همین دلیل قدرت بیشتری در حذف ذرات دارد.

فیلترها نیز از موادی مانند پلی استر، نایلون مقاوم در برابر حرارت یا الیاف شیشه ساخته میشوند که در انواع فیلتر کیسه ای، دارای عملکردی متفاوت هستند. آن‌ها متناسب با شرایطی مانند ویژگیهای گاز یا گرد و غبار، انتخاب میشوند. این را باید افزود که طول عمر فیلتر به کاربردها و نوع گازهایی که تمیز میکنند، بستگی دارد.

انتخاب بهترین غبارگیر کیسه ای

غبارگیر کیسه ای ، از تجهیزات حذف گرد و غبار، بر اساس اصل فیلتراسیون است که از فیبر آلی، برای فیلتر کردن غبار موجود در گاز استفاده میکند. بگ فیلتر ها عمدتاً از قیف گرد و غبار، مجرای هوا، محفظه فیلتر، اتاق تمیز، کیسه و قاب فیلتر، دریچه ورودی هوای دستی، دریچه پروانه ای پنوماتیک و واحد حذف گرد و غبار تشکیل شدهاند. برای عملکرد بهینه آن‌ها، علاوه بر انتخاب صحیح مواد کیسه فیلتر، واحد حذف ذرات نقش تعیین کنندهای در این فرایند دارند.

نحوه عملکرد بگ فیلتر

هنگام کار با انواع فیلتر کیسه ای، گاز غبارآلود، از ورودی هوا وارد جعبه میانی میشود. سپس، گرد و غبار با ذرات بزرگ و وزن مخصوص زیاد، ته نشین شده و تحت نیروی جاذبه به داخل قیف غبار میافتند. هنگامی که گاز حاوی ذرات سبک‌تر از بگ فیلتر عبور میکند، ذرات روی سطح کیسه فیلتر مسدود میشوند. بدین ترتیب، گاز تصفیه شده و از لوله اگزوز تخلیه میگردد.

ذرات روی کیسههای فیلتر را میتوان با تکان دهندههای مکانیکی، گاز معکوس یا روشهای جت پالس حذف کرد تا به هدف حذف گرد و غبار دست یافت. این را باید در نظر داشت که عملکرد و کیفیت مواد فیلتر، با عملکرد و عمر مفید یک غبارگیر صنعتی ارتباط مستقیم دارد.

کاربرد بگ فیلتر

فیلتر کیسه ای ساختاری ساده داشته و سازگاری قوی دارد؛ در نتیجه میتواند انواع ذرات را جذب کند. راندمان حذف ذرات ریز به طور کلی میتواند به بیش از 99٪ برسد. اگر مواد فیلتر در بگ فیلتر دارای طراحی، ساخت و عملکرد مناسب باشند، راندمان حذف گرد و غبار حتی میتواند به 99.9٪ برسد.

انواع غبارگیر بر اساس روش های تمیز کردن

فیلترهای کیسهای اشکال و انواع مختلفی دارند که میتوان آن‌ها را با توجه به ویژگیهای مختلف، طبقهبندی کرد. با توجه به روشهای مختلف تمیز کردن گرد و غبار، فیلتر کیسهای را میتوان به 3 نوع شیکر مکانیکی، هوای معکوس و جت پالس تقسیم نمود.

شیکرهای مکانیکی:

این سادهترین روش تمیز کردن است که میتواند شامل شیکرهای دستی و مکانیکی باشد. به طور کلی، توزیع ارتعاش کیسه شیکر مکانیکی، در امتداد جهت محوری ناهموار است. همچنین طول بگ فیلتر کوتاهتر طراحی شده و سرعت باد فیلتر هم مقدار کمتری دارد.

غبارگیر صنعتی نوع هوای معکوس

فیلتر کیسه هوای معکوس از دریچه‌ها برای تغییر جریان هوا استفاده می‌کند و کیسه غبارگیر صنعتی را تحت تأثیر جریان هوای معکوس منقبض قرار میدهد تا تمیز کردن گرد و غبار را احساس کند. به این ترتیب، نیروی جداسازی ایجاد شده توسط جریان هوای پاککننده ذرات در جهت مخالف، مستقیماً لایه گرد و غبار را جدا میکند.

بگ فیلتر نوع پالس جت:

پس از خروج هوای فشرده با سرعت بالا از طریق نازل، هوای اطراف در مدت زمان بسیار کوتاهی به داخل کیسه فیلتر پاشیده میشود و در نتیجه انبساط و انقباض سریع بگ فیلتر ایجاد میگردد.

نمونه های بگ فیلتر فروشگاه صنعت نسوز

بهترین فیلتر کیسه ای

فیلتر کیسهای، یکی از تجهیزات صنعتی کنترلکننده آلودگی هوا است که به طور خاص، برای کنترل سطوح دی اکسید گوگرد و موارد دیگر استفاده میشود. امروزه، انواع مختلفی از کیسه غبارگیر مانند شیکر، هوا معکوس و نوع پالس جت وجود دارند که نوع جت پالس امیدوارکنندهترین نوع در میان تجهیزات غبارگیر صنعتی است. برای تهیه انواع فیلترهای کیسه ای، با صنعت نسوز در ارتباط باشید.

خرید بگ فیلتر

برای استعلام قیمت بگ فیلتر کافی است با فروشگاه صنعت نسوز تماس بگیرید.

سفارشات صنعت نسوز در سریع ترین زمان ممکن ارسال خواهند شد.

فروشگاه صنعت نسوز آماده ارائه انواع محصولات وارداتی و داخلی با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت است.

برای مشاهده سایر محصولات واشر و اورینگ کلیک کنید:

  1. واشر نسوز
  2. واشر کلینگریت
  3. اورینگ NBR
  4. اورینگ سیلیکون
  5. واشر گرافیت

5/5 (1 نظر)

11 دیدگاه در “خرید و قیمت بگ فیلتر ✔️ + [ معرفی کامل محصول ]

  1. امید هلاکوئی گفت:

    نیاز به فیلتر خورجینی با ابعاد حدودی 100*100*150 سانتیمتر داریم که تحمل حرارتی حدود 300درجه سانتسگراد را داشته باشد.جهت نصب در خروجی سایکلون با دهانه 40 سانتیمتر. آیا امکان ساخت آن هست؟

  2. یدالله فتاحی گفت:

    عالی بود. حرف ندارید.

  3. بهاره دهقان گفت:

    خیلی عالی بود. مرسی که به افزایش دانش و اطلاعات در حوزه محصولات نسوز کمک میکنید.

  4. احمد افشار گفت:

    مطلبتون بسیار مفید بود.

  5. اسرا توکلی گفت:

    من یکی از کاربران دائمی سایت شما هستم. ممنون بابت مطالب تخصصیتون

  6. نسترن صالحی گفت:

    همکاری با شما تجربه خیلی خوبیه

  7. الناز سعادت گفت:

    مشاوره آنلاین هم دارید؟؟

  8. عاطفه مجد گفت:

    محتوای خیلی خوبی بود

  9. زهرا منصوری گفت:

    مطلب بسیار خوبی بود همکار گرامی

  10. آیناز احمدیان گفت:

    متشکرم

  11. دینا تهرانی گفت:

    راهنمایی هاتون هنگام مشاوره تلفنی عالی بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *