ساخت واشر نسوز و قطعات صنعتی

واشر کلینگریت + [ معرفی و خرید ]

واشر کلینگریت

بسیاری از افرادی که فعالیت‌های صنعتی دارند، تا به حال تجربه استفاده از واشر کلینگریت را داشته‌اند. این محصول، نوعی واشر نسوز است که از ورقی با نام کلینگریت تولید شده است. در برخی از موارد، این نوع واشر را با نام انگلیسی klingrit sheet می‌شناسند. قرار است در این مقاله در مورد این محصول و کاربردهای آن صحبتی داشته باشیم. اگر می‌خواهید در این باره چیزی بدانید، با ما همراه باشید.

واشر کلینگریت چیست؟

واشر کلینگریت محصولی است که در بسیاری از صنایع از آن استفاده می‌شود. در برخی از موارد، این نوع واشر با نام گسکت یا gasket ، در بین فعالان صنایع مختلف شناخته می‌شود. از ویژگی‌های بارز آن، می‌توان به مقاومت بالا در برابر فشار و حرارت اشاره کرد. همچنین این محصولات می‌توانند از نشت گاز و مایعات جلوگیری کنند.

در برخی از موارد از این نوع واشر برای آب‌بندی سوخت و بخار استفاده می‌شود. این محصول ویژگی‌های مختلف دیگری هم دارد که عبارتند از:

  • عایق در مقابل آتش و حرارت
  • عایق در برابر آب گرم و سرد
  • بخار اسید و روغن

واشر کلینگریت

واشرهای کلینگریت در چه مکان‌هایی قابل استفاده هستند؟

کاربرد اصلی این محصول، پرکردن فضای خالی بین دو شی است؛ به همین دلیل است که می‌توان از آن در بسیاری از اماکن و فضاها مانند خانه و کارخانه استفاده کرد. صنایع پتروشیمی و شیمیایی از این واشر به دلیل مقاومت بالایی که دارد، استفاده می‌کنند.

یک نکته مهم که لازم است به آن اشاره داشته باشیم این است که برای استفاده از این واشرها، آزبستی بودن یا آزبستی نبودن، اهمیت زیادی دارد. برخی از واشرها آزبستی هستند؛ به این معنا که نحوه تولیدشان به صورتی است که در کاربردهای مختلفی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

این محصول نسبت به ورق آزبستی قیمت کمتری دارد و به‌نوعی ساخت آن هم باصرفه‌تر است. این نکته را هم اضافه کنیم که ورق آزبستی مقاومت بیشتری در برابر فشار و حرارت دارد.

مهم‌ترین ویژگی های واشر کلینگریت

واشرهای کلینگریت دارای یک سری مشخصات و ویژگی‌ها هستند که موارد کاربرد آن را مشخص می‌کنند و با توجه به آن‌ها شما می‌توانید بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید. این ویژگی‌ها از قرار زیر هستند:

اندازه واشر کلینگریت

به طور معمول اندازه واشرهای کلینگریت بر أساس قطر درونی و بیرونی مشخص می‌شود. معمولا ورق‌های نسوز از این نوع دارای ضخامتی برابر 0.5 تا 5 میلی‌متر هستند. همچنین قطر این نوع از واشرها هم برابر 15 سانتی‌متر است.

مشخصات فیزیکی 

واشرهای کلینگریت از رزین پلاستیکی ساخته شده‌اند و به همین دلیل انعطاف‌پذیری زیادی دارند. به همین شما می‌توانید این نوع از واشرها را با ابزارهای مختلف به خوبی ست کرده و از آن‌ها استفاده کنید.

مقاومت دمایی 

این دسته از ابزارها به صورت نسوز طراحی می‌شوند. به این معنا که می‌تواند در دماهای بسیار بالا تا 550 درجه سانتی‌گراد کار کنند و دچار آسیب نشوند. از سوی دیگر واشر کلینگریت دارای مقاومت در برابر دماهای پایین است؛ یعنی می‌تواند تا منفی 30 درجه سانتی‌گراد را تحمل کند. نمونه‌هایی از این واشرها که از جنس گرافیت ساخته می‌شوند، می‌توانند تا دمای 650 درجه سانتی‌گراد دوام بیاورند.

فشار کارکرد

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم واشرهای کلینگریت این است که می‌توانند در فشارهای مختلف کار کنند. این نوع از ابزارها فشار 30 تا 200 بار را به خوبی تحمل می‌کنند. البته باید بدانید که بازه تحمل فشار در نمونه‌های مختلف از این واشر متفاوت است و بستگی به ویژگی‌های ورق دارد.

سخن پایانی

واشر کلینگریت که نوعی ماده نسوز است ویژگی‌های خاص و بارزی دارد و همین موضوع باعث شده که در بسیاری از صنایع بتوان از آن استفاده کرد. این محصول به دلیل مقاومت بالا در برابر حرارت و فشار، معمولا در صنایع پتروشیمی و کارخانه‌ها قابل استفاده است.

یک نکته مهم این است که نوع کاربرد این نوع واشر، به ورقی که برای تولید آن در نظر گرفته می‌شود، بستگی دارد. اگر ورق از نوع گرافیت باشد، مقاومت بسیار بالاتری خواهد شد؛ این در حالی است که سایر ورق‌های تولیدی برای این واشر، ممکن است مقاومت لازم را نداشته باشند. برای سفارش واشر کلینگریت می‌توانید با ما در تماس باشید تا راهنمایی‌های لازم را در اختیار شما بگذاریم.

خرید واشر کلینگریت

برای سفارش و خرید واشر کلینگریت کافی است با فروشگاه صنعت نسوز تماس بگیرید.

سفارشات صنعت نسوز در سریع ترین زمان ممکن ارسال خواهند شد.

فروشگاه صنعت نسوز آماده ارائه انواع محصولات وارداتی و داخلی با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت است.

برای مشاهده سایر محصولات کلیک کنید:

  1. اورینگ وایتون
  2. اورینگ NBR
  3. اورینگ سیلیکون
  4. واشر منهول
  5. واشر گرافیتی

 

0/5 (0 نظر)

11 دیدگاه در “واشر کلینگریت + [ معرفی و خرید ]

  1. الناز عابدی گفت:

    سایتتون محشره. خداقوت

  2. جواد خوئینی ها گفت:

    مثل همیشه ارسال به موقع محصولات. عالی

  3. مرضیه عباسی گفت:

    این موضوع رو خیلی خوب پوشش دادید. افرین به شما

  4. عبدالله صادقی گفت:

    خیلی ممنون از توضیحاتون خوبتون

  5. آیدا بیاتی گفت:

    دمتون گرم

  6. پرنیا سبزواری گفت:

    حرف نداشت👌🏻

  7. علی رضا حجتی گفت:

    مثل همیشه عالی و کاربردی

  8. زهرا شریف گفت:

    خیلی سایت خوبی دارین.

  9. کاملیا ناصری گفت:

    چه مطالب خوب و تخصصی در مورد محصولات نسوز دارید.

  10. هستی فراهانی گفت:

    بازم درمورد این موضوع و سایر محصولات نسوز مطلب بذارین

  11. عباس غفاری گفت:

    من یکی از کاربران دائمی سایت شما هستم. ممنون بابت مطالب تخصصیتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *