پلیمر نسوز

تفلون خالص پی تی اف ای (PTFE) + خرید و اطلاعات کامل!

تفلون خالص پی تی اف ای (P.T.F.E)

تفلون نسوز پی تی اف ای (P.T.F.E) که با نام کامل شیمیایی پلی تترا فلورواتیلن شناخته می شود. از خواص بارز تفلون خالص نسوز می توان به نچسب بودن، داشتن ضریب اصطکاک پایین، عایق بسیار خوب جریان الکتریسیته، مقاومت در برابر نفوذ آب و رطوبت، مقاومت در برابر مواد شیمیایی، حلال ها و اسیدها نام برد، که باعث کاربرد این محصول در اکثر صنایع می شود. تحمل حرارتی و برودتی تفلون پی تی اف ای (ptfe) از 200- درجه سانتیگراد تا 280+ درجه سانتیگراد که در دو نوع تولید می‌شود. نوع اول آن ورق تفلون خالص (ورق پی تی اف ای) به صورت رول در عرض های 100 سانتیمتر و 120 سانتیمتر عرضه می شود. در نوع دوم این محصول به صورت میلگرد تفلون خالص یا همان میلگرد تفلونی و با ارتفاع 100 سانتیمتر در سایز های کوچک تر و 30 سانت و 50 سانت در سایز های بزرگتر قابل عرضه به شما مشتریان محترم می باشد.از ویژگی های منحصر به فرد ورق و میلگرد تفلون می توان به بهداشتی بودن این محصول اشاره کرد که در اکثر صنایع غذایی و دارویی کاربرد بسیار فراوان داشته و همچنین میتوان از ورق و میلگرد تفلون در محیط های اسیدی و بازها نیز استفاده کرد.

لازم به ذکر است که تفلون خالص نسوز یا همان PTFE معروف در فروشگاه صنعت نسوز در ضخامت های 0/2 الی 5 میلیمتر و به صورت رول در عرض های 100 ، 120 سانتیمتر و در نوع ورق از ضخامت 5 الی 50 میلیمتر و در ابعاد 100*100 ، 120*120 ، 100*200 سانتیمتر موجود و در نوع میلگرد آن از ضخامت های 10 میلمیتر تا 300 میلیمتر و در طول های 1 متر، 50 سانت و 30 سانت موجود بوده و متناسب با نیاز شما مشتریان محترم قابل عرضه می باشد.ورق 

ورق و میلگرد تفلون خالص (P.T.F.E)

ویژگی های تفلون خالص (P.T.F.E)

 تفلون خالص نسوز پی تی اف ای (PTFE) دارای ویژگی‌ها و خواص زیر است:

  1. غیرچسبندگی: یکی از ویژگی‌های برجسته تفلون خالص پی تی اف ای، خاصیت غیرچسبندگی آن است. این به معنای این است که مواد غذایی یا سایر مواد معمولاً به سطح تفلون چسبیده نمی‌شوند که این ویژگی آن را در کاربردهای پخت و پز و صنایع غذایی مفید می‌کند.

  2. مقاومت شیمیایی: تفلون خالص به خوبی در برابر اثرات مختلف مواد شیمیایی مقاومت دارد. این شامل مقاومت در برابر اسیدها، بازها، و محلول‌های شیمیایی مختلف است.

  3. مقاومت در برابر حرارت: تفلون می‌تواند در دماهای بسیار بالا به خوبی عمل کند بدون این که به آسانی به دماهای بالاتر از ۲۶۰ درجه سانتیگراد (۵۰۰ درجه فارنهایت) آسیب ببیند.

  4. عایق الکتریکی: تفلون (پی تی اف ای) یک عایق الکتریکی خوب است و می‌تواند در برقراری عایق برقی در برابر شوک الکتریکی موثر باشد.

  5. مقاومت در برابر سایش: تفلون به دلیل خواص لیزری خود، مقاومت خوبی در برابر سایش دارد.

  6. وزن سبک: تفلون وزن سبکی دارد که آن را به عنوان یک جایگزین مناسب برای فلزات در برخی از کاربردها می‌سازد.

  7. استحکام مکانیکی: تفلون به خوبی از لحاظ استحکام مکانیکی عمل می‌کند، به ویژه در دماهای پایین.

  8. پایداری حرارتی: تفلون پایداری حرارتی خوبی دارد و در تغییرات دمایی کم و بالا به خوبی عمل می‌کند.

این ویژگی‌ها و خواص، تفلون خالص را به یک ماده خاص برای کاربردهای مختلف، از جمله در صنایع شیمیایی، الکترونیک، طب پزشکی، و صنایع غذایی، تبدیل کرده است.

تفلون خالص (P.T.F.E) چه کاربرد هایی دارد؟

تفلون خالص یا P.T.F.E (پلی تترا فلوئورو اتیلن) به دلیل ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی خاصی که دارد، در محصولات و کاربردهای متعددی استفاده می‌شود. در زیر، تعدادی از کاربردهای تفلون خالص را می‌توانید بیابید:

وسایل پخت و پز: تفلون به عنوان یک ماده ضد چسب بر روی سطوح وسایل پخت و پز مانند ماهی‌پز، ماهی‌گیرها، تابه‌ها و ظروف فرنگی استفاده می‌شود.

سیستم‌های لوله‌کشی و شیرآلات: به دلیل مقاومت به مواد شیمیایی و حرارت، از تفلون در سیستم‌های لوله‌کشی و شیرآلات مایعات استفاده می‌شود.

قطعات الکتریکی و الکترونیکی: تفلون به عنوان یک عایق الکتریکی عالی برای ساخت قطعات الکتریکی و الکترونیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سیستم‌های انتقال حرارت: به علت مقاومت به حرارت، تفلون در سیستم‌های انتقال حرارت به کار می‌رود.

قطعات خودرو: در برخی از قطعات خودرو مانند سیلندرهای ترموستات، گسیلنده‌های انتقال، و قطعات دیگر از تفلون استفاده می‌شود.

کفش‌های ضد چسبندگی: برخی از کفش‌ها برای جلوگیری از چسبندگی به سطوح لازم از تفلون ساخته شده‌اند.

قطعات صنعتی: تفلون به عنوان یک ماده ضد چسب و مقاوم به مواد شیمیایی در قطعات صنعتی مانند یاتاقان‌ها، رینگ‌ها، و تسمه‌ها به کار می‌رود.

پوشش‌دهی بر روی سطوح مختلف: برای جلوگیری از چسبندگی و ایجاد سطحی ضد چسب از تفلون به عنوان پوشش بر روی میزها، ابزارها و قطعات دیگر استفاده می‌شود.

منابع:

5/5 (6 نظر)

11 دیدگاه در “تفلون خالص پی تی اف ای (PTFE) + خرید و اطلاعات کامل!

  1. معصومه سهرابی گفت:

    سلام عالی بود.

  2. غلامعلی مرادی گفت:

    مشاوره آنلاین هم دارید؟؟

  3. شیدا ذولفقاری گفت:

    تنوع محصولاتتون خیلی خوبه

  4. میلاد آدینه گفت:

    احسنت عالی بود

  5. شیدا شریفیان گفت:

    این موضوع رو خیلی خوب پوشش دادید. افرین به شما

  6. سرور حسین زاده گفت:

    بازم درمورد این موضوع و سایر محصولات نسوز مطلب بذارین

  7. حمید طالقانی گفت:

    عالی و کاربردی مثل همیشه

  8. امیر احمدیان گفت:

    همکاری با شما تجربه خیلی خوبیه

  9. فرشته خوش نیت گفت:

    مطلبتون بسیار مفید بود.

  10. فاطمه آخوندی گفت:

    چه خوب که با حوصله برای خرید محصولات مشاوره دادید. کارتون درسته.

  11. رامین راستاد گفت:

    واقعا ارزش وقت گذاشتن و خوندن داشت!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *