عایق‌های حرارتی و برودتی

کاغذ سرامیکی ✅ [ پیپر سرامیکی ] + خرید و قیمت 💯

پیپر نسوز فایبر سرامیک

با پیشرفت تکنولوژی محصولات خاصی تولید شده‌اند که کارایی‌های مختلفی در صنایع دارند. در چند دهه اخیر رنگ و روی دنیا به کلی عوض شده و همه این‌ها مدیون علم و دانش است. یکی از محصولات قابل توجه کاغذ نسوز است که ویژگی‌ها و کاربردهای آن باعث شده تا طرافداران زیادی داشته باشد. از کاربردهای آن می‌توان به عایق حرارتی، ریخته‌گری آلومینیوم، سپرهای حرارتی و ... اشاره کرد. در این مطلب شما با پیپر نسوز فایبر سرامیک بیشتر آشنا خواهید شد.

مشخصات برجسته پیپر نسوز فایبر سرامیکی

معرفی پیپر سرامیکی

در زمینه مواد نسوز اگر به دنبال بهترین عایق‌های حرارتی هستید، لازم است با پیپر سرامیکی آشنا شوید. با توجه به آمار و نتایج به دست آمده هیچ متریالی به اندازه این محصول در تحمل حرارت کارایی مناسبی ندارد. از این محصولات به طور معمول در صنعت کوره‌سازی استفاده می‌شود. از نام‌های دیگر این محصول کاغذ سرامیکی و کاغذ کوره است که در بازار شهرت فراوان دارد.

از جمله متریال‌هایی که در ساخت این محصول به کار برده می‌شود، چسب آلی از پلی یورتان، پنبه سرامیک فایبر و الیاف سرامیکی می‌باشد. الیاف مذکور از جنس سیلیکات فاقد آزبست است که از نظر زیست محیطی تایید شده است و به عنوان دوستدار محیط زیست شناخته شده می‌باشد.

ویژگی‌های پیپر نسوز سرامیک

در شناخت یک محصول پس از شناخت مواد اولیه ساخت آن، لازم است ویژگی‌های آن را نیز بررسی کرد. ویژگی‌های پیپر نسوز نشانگر این است که با چه محصول با کیفیتی مواجه هستید. هدایت الکتریکی مناسب، مقاوم بودن در برابر شوک‌های هدایتی، انعطاف پذیری مطلوب و... همگی از ویژگی‌های این محصول مشهور است. از دیگر ویژگی‌ها می‌توان به تحمل حرارت به صورت غیر مستقیم تا 1260 درجه سانتی گراد اشاره کرد که بسیار قابل توجه است.

شاید سوالی که در ذهن شما خطور کند این است که به صورت مستقیم تحمل حرارتی این محصول چقدر است؟ پیپر نسوز فایبر سرامیک به صورت مستقیم می‌تواند دمای 1100 درجه سانتی گراد را تحمل کند. شاید مهم‌ترین ویژگی کم بودن انتقال حرارتی این محصول است که بسیاری از صنایع به همین دلیل از آن استفاده می‌کنند. با توجه به این ویژگی‌ها کاربردهای متنوعی برای این محصول تعریف شده است که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم.

پیپر نسوز فایبر سرامیک

مشخصات کلیدی پیپر سرامیکی نسوز

  • برش، بسته بندی و فرم دادن آسان
  • پایداری دمایی
  • هدایت حرارتی کم
  • ذخیره حرارت کم
  • ارتجاعی
  • سبک وزن
  • قدرت دی الکتریک خوب
  • مقاومت خوب در برابر شعله

کاربردهای پیپر فایبر سرامیک نسوز

همانطور که در قسمت قبل مطالعه کردید، ویژگی‌های این محصول بسیار خاص بوده و همین مسئله باعث شده تا در صنایع مختلف از پیپر نسوز استفاده شود. در جایگاه‌های سوخت و نفت، نیروگاه‌ها و پتروشیمی‌ها به منظور عایق بندی کوره‌ها از کاغذ نسوز بهره برده می‌شود. برای دوخت آستر لباس، کیسه نسوز و... نیز می‌توان این کاغذها را به کار برد.

در بسیاری از صنایع، مخازن صنعتی با دمای بالا کاربرد دارند که همگی به آب بندی نیاز دارند. برای آب بندی این مخازن بهترین متریال همین پیپرهای ذکر شده هستند.

یکی دیگر از کاربردهای این محصول در تولید فلنچ و واشرهای نسوز است که این محصولات در بسیاری از صنایع به کار گرفته می‌شوند.

مزایای استفاده از پیپر نسوز

پیپر سرامیکی دارای برش، نصب و هندلینگ آسان بوده که یک مزیت فوق‌العاده محسوب می‌شود. سبکی و طول عمر بالا باعث محبوبیت این محصول شده و کارایی آن ا به حداکثر رسانده است. انعطاف پذیری و شکل پذیری بالا، سازگاری با شرایط آب و هوایی مختلف، رسانایی حرارتی پایین و مقاوم بودن در برابر خوردگی شیمیایی از دیگر مزایای قابل ذکر می‌باشد.

بدون شک غیر سمی بودن و بی خطر بودن آنها برای محیط زیست و انسان بیش از همه مهم بوده و یک مزیت خاص شناخته می‌شود. از دیگر مزایا می‌توان به مقاومت در برابر شعله، مقاوم بودن در برابر پارگی و کشش، خواص مکانیکی خاص، توانایی جذب صدا، خواص دی الکتریک مطلوب و ... اشاره کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کاربردها، ویژگی‌ها و مزایای پیپر نسوز فایبر سرامیک می‌توانید با مراجع معتبر در ارتباط باشید.

جمع بندی

این روزها در بسیاری از صنایع محصولاتی مانند پیپر نسوز کاربرد گسترده‌ای دارند. این محصول با ویژگی‌هایی نظیر تحمل حرارت 1260 تا 1430 به صورت غیر مستقیم و 1000 تا 1200 به صورت مستقیم جای خود را در کوره‌های مختلف باز کرده‌اند. در نیروگاه‌ها، پتروشیمی‌ها و ... نیز از کاغذ نسوز استفاده می‌شود. یکی از مزایای فوق‌العاده این محصولات غیر سمی بودن و دوستدار محیط زیست است.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مشاورین سایت فروشگاه صنعت نسوز در ارتباط باشید.

خرید پیپر نسوز سرامیکی

برای سفارش و خرید کاغذ سرامیکی کافی است با فروشگاه صنعت نسوز تماس بگیرید.

سفارشات صنعت نسوز در سریع ترین زمان ممکن ارسال خواهند شد.

فروشگاه صنعت نسوز آماده ارائه انواع محصولات وارداتی و داخلی با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت است.

برای مشاهده سایر محصولات کلیک کنید:

  1. پتو سرامیکی
  2. برد سرامیکی
  3. نمد فیلتری
  4. نمد صنعتی

کاغذ الیاف سرامیکی چیست؟

کاغذ الیاف سرامیکی یک ماده نسوز سبک وزن است که از ترکیبی از الیاف آلومینا-سیلیکا به یک ورق منعطف و یکنواخت پردازش شده است. توزیع الیاف با پیوند آلی و ضخامت کاغذ فیبر سرامیکی را می توان به شدت کنترل کرد. باند در هنگام استفاده کاملاً سوخته خواهد شد.

الیاف سرامیکی برای چه مواردی استفاده می شود؟

الیاف سرامیکی یک محصول عایق سبک وزن است. جرم حرارتی پایینی دارد که به این معنی است که گرما را حفظ نمی کند، هدایت حرارتی پایینی دارد و یک ماده عایق بسیار موثر است. مقاومت بالای آن در برابر شوک حرارتی آن را برای کاربردهایی که نمی توان از نسوزهای سنتی استفاده کرد، مناسب می کند.

آیا الیاف سرامیکی قابل اشتعال است؟

خیر پتو الیاف سرامیکی آتش نمی گیرد.

آیا الیاف سرامیکی سمی است؟

مطالعات کارگرانی که RCF تولید می کنند، ارتباط مثبتی بین افزایش قرار گرفتن در معرض RCFها و ایجاد پلاک های پلور، تحریک پوست و چشم، و علائم و شرایط تنفسی (از جمله تنگی نفس، خس خس سینه، و سرفه مزمن) نشان داده است.

منابع:

https://www.vitcas.com/ceramic-fibre-paper

http://www.adtechamm.com/will-ceramic-fiber-blankets-catch-fire/

https://www.bathpotters.co.uk/ceramic-fiber-paper/p909

0/5 (0 نظر)

11 دیدگاه در “کاغذ سرامیکی ✅ [ پیپر سرامیکی ] + خرید و قیمت 💯

  1. درود بر شما
    باستحضار می رساند شرکت آداک صنعت پلیمر به عنوان یک شرکت دانش بنیان، تکنولوژی تولید و طراحی عایق پیپر سرامیکی ( کاغذ سرامیکی) را به کشور منتقل کرده است واین محصول را برای اولین بار در داخل کشور تولید می کند. با توجه به کاربرد گسترده این محصول، تمایل شرکت متبوع خود برای همکاری جهت تامین نیازآن مجموعه محترم اعلام میداریم. لازم به ذکر است از ویژگی های بارز این خط تولید، قابلیت تولید با ضخامت، عرض و طول، تحمل دمایی و دانسیته منطبق با نیاز مشتریان می باشد.
    در صورت تمایل جهت دریافت نمونه و کاتالوگ کاغذ سرامیکی با شماره های ذیل تماس حاصل فرمایید.
    با سپاس و احترام سرپرست دپارتمان فروش بنیامین غفرانی 09124484268

  2. یاسمین همدانی گفت:

    واقعا ارزش وقت گذاشتن و خوندن داشت!

  3. نیکا تبریزی گفت:

    خرید خوبی از شما داشتیم. پرفروش باشید.

  4. جعفر هامون گفت:

    مطلب بسیار خوبی بود همکار گرامی

  5. مبینا روزبه گفت:

    مطلبتون بسیار مفید بود.

  6. شهرام طباطبایی گفت:

    مطالب بیشتری بنویسین لطفا. ممنون از محتواهای جذابتون

  7. اسدالله شهبازی گفت:

    تجربه لذت بخش همکاری با صنعت نسوز رو فراموش نمیکنم. ممنون از شما و فعالیتتون در این حوزه

  8. عاطفه زمانی گفت:

    مشاوره هاتون عالین واقعا!

  9. ابراهیم بهرامی گفت:

    محتوای خیلی خوبی بود

  10. النا دهقان گفت:

    سلام عالی بود.

  11. مجتبی ساعی گفت:

    دمتون گرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *